loading...

alefbatour

آژانس مسافرتي الفباي سفر| تور گردشگري، خريد آنلاين بليط

بازدید : 254
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

چين، كشور آسماني

چين، كشوري در شرق آسيا كه با مساحت ۹٬۵۹۶٬۰۰۰ كيلومتر مربع، چهارمين كشور بزرگ دنيا و همچنين پرجمعيت ترين كشور جهان مي باشد.

چين با كشورهاي روسيه، مغولستان، قزاقستان، قرقيزستان، تاجيكستان، افغانستان، پاكستان، هندوستان، نپال، بوتان، برمه، ويتنام، كره شمالي مرز زميني دارد و همچنين تحت احاطه درياي چين شرقي، خليج كره، درياي زرد، و ديگر آبهاي آزاد مي باشد.

كشور چين به دليل داشتن وسعت زياد و تاريخ بسيار غني همواره جز كشور هاي موثر در تمام دنيا بوده و مي باشد و امروزه به يكي از قطب هاي تجارت در دنيا تبديل شده است.

خريد تور چين مي تواند جذاب ترين كار براي ديدن اين كشور متمدن و زيبا باشد.

آب و هواي چين

باتوجه به اين كه چين از وسعت زيادي برخوردار مي باشد بنابراين شرايط آب و هوايي گوناگوني دارد بر اساس تنوع شرايط آب و هوايي در چين، آب و هواي اين كشور به سه قسمت شمالي، مركزي و جنوبي تقسيم بندي مي شود ؛ معمولا شهر هاي توريستي چين داراي آب و هوا گرم ميباشد و شهرهاي پكن و شانگهاي را معمولا در فصل زمستان بيشتر سفر كرده تا گرمي هوا را تجربه نكنند.

در اين ميان شهرهاي توريستي مانند پكن و شيان شهرهاي خشكي هستند كه داراي تابستان هاي گرم و زمستان هاي سردي مي باشند و همچنين ديگر شهر مهم چين ، شانگهاي در فصل بهار تحت تاثير باران ‌هاي موسمي است و تابستان ‌هايي گرم و زمستان‌ هايي معتدل دارد .

جاذبه هاي گردشگري چين، ديدني هايي از جنس تاريخ و طبيعت بي نظير

چين از آن دسته كشورهايي مي باشد كه در هر نقطه و شهرش، طبيعت هاي بي نظير و زيبايي دارد همچنين باتوجه به قدمت و تمدن اين كشور و فراز و نشيب هايي كه در طول تاريخ گذرانده، آثار باستاني فراواني در آن جا قابل مشاهده هستند كه ميتوان به جاذبه هاي زير اشاره كرد .

معبد بهشت پكن

برج هاي طبل و ناقوس پكن

همچنين مي توان با بازديد از ديوارجويانگ اطلاعاتي از چه كساني ديوار چين را ساختند؟ بدست آورد

در چين بيشتر گردش كنيم

تجربه اقامتي آسان در هتل هاي چين

كشور چين به دليل اينكه سالانه ميزبان گردشگران فراواني از سرتاسر دنيا است به همين دليل مراكز اقامتي زيادي در مركز و اطراف خود جاي داده است كه از پرطرفدار ترين هتل هاي چين مي توان به موارد زير اشاره كرد.

ايرلاين هاي عرضه كننده بليط هواپيما چين

هواپيمايي چايناساترن ، امارات ، قطر ايرويز ، ماهان اير و عمان اير ، خطوط هوايي مي باشند كه ارائه دهنده بليط هواپيماپكن هستند.

برپايي جشن نوروز99 در چين

با فرا رسيدن عيد نوروز مردم ايران به دنبال اين هستند تا از تعطيلات خود لذت ببرند با اين حال چين باتوجه به جاذبه هاي بي شمار و مردم خونگرم و طبيعت بي نظيري كه دارد مي تواند گزينه اي جذاب براي سفر در فصل بهار باشد و اين امر با خريد تور چين نوروز 99 به وقوع مي پيوندد.

بازدید : 318
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

چه زيبايي هايي در روسيه براي عكاسي وجود دارد؟

كليساها مكان هاي با شكوهي هستند كه براي عكاسي و ثبت تصاوير عظمت و معماري به ياد ماندني دارند.روسيه مملو از اين تصاوير زيباست .تصاوير كليساهايي كه در قاب هاي ماهرانه بهترين تصاوير يادگاري و خاطره انگيز مي توانند باشند.اگر نميشناسيدشان ما دو نمونه ي زيبا را در تور روسيه پيش روي شما قرار ميدهيم.

كليساي شاهزاده ولاديمير
زيبايي هاي روسيه,جاهاي ديدني روسيه,كليساي شاهزاده ولاديمير

كليساي شاهزاده ولاديمير در لبه شرقي جزيره پتروگراد در منطقه اي كه اولين نشانه هاي سكونت سن پترزبورگ در آن ديده شد، قرار گرفت. مي توان از اين كليسا به عنوان يكي از قديمي ترين كليساهاي شهر نام برد. كليسايي كه در طول عمرش فقط براي يك بار آن هم در دوران اتحاد جماهير شوروي بسته شد. طراحي جذاب متاثر از سبك باروك و نئوكلاسيسم، نماي سفيد درخشان و پنج گنبد حيرت انگيز همگي از عوامليند كه در ماندگاري و جاودانگي اين بناي تاريخي نقشي اساسي را ايفا نموده اند. ساخت اين كليسا بيش از 40 سال زمان برد و مراسم تقديسش در سال 1789 صورت گرفت.

در اين منطقه تنها يك كليساي چوبي وجود داشت، كليساي سنت نيكلاس كه در اوايل سال 1708 ساخته شد و سپس تصميماتي مبني بر ساخت يك كليساي سنگي به دستور آنا ايوانوونا (Anna Ioannovna) گرفته شد. تصميماتي كه هيچكدام تا سال 1766 و زمان به قدرت رسيد كاترين بزرگ عملي نشدند. ملكه كاترين از معمار شهير ايتاليايي آنتونيو رينالدي (Antonio Rinaldi) خالق بناهايي جاودان نظير كاخ مرمر خواست تا طرح اوليه ساخت كليساي جديدي را پايه گذاري كند. كار ساخت كليسا آغاز شد كه متاسفانه با به وقوع پيوستن يك آتش سوزي ساختمان نيمه آماده كليسا آسيب هايي بسيار جدي را متحمل شد. 11 سال بعد ادامه كار پروژه يكبار ديگر آغاز شد.
هر چند بسياري از فضاهاي داخلي و دكوراسيون كليسا پس از انقلاب از بين رفته اند اما ساختار كلي آن جان سالم به در برده. كليسا در طي سال هاي 1926 تا 1927 بسته شد. اما بعد از اين سال ها همچنان به كار خود ادامه داد، هر چند در دوران محاصره لنينگراد در تاريك ترين دوران خود بود و به مكاني براي نگهداري از ديگر گنجينه هاي مذهبي مانند تنديس هاي كازان و كليساي مادر خدا تبديل شد. تنديس هايي كه در سال 2001 به كليسا باز گردانده شدند. البته مقداري از آنها هم هنوز در كليسا به نمايش گذاشته مي شوند.

كليساي جامع كازان
زيبايي هاي روسيه,جاهاي ديدني روسيه,كليساي جامع كازان

ساخت «كليساي جامع كازان»، سنت پترزبورگ حدود ۲۰۰سال پيش به اتمام رسيد، كمي قبل از حمله فرانسه به روسيه در سال ۱۸۱۲كه به شكست ناپلئون بناپارت انجاميد. اين كليسا طي سال¬هاي 1801 تا 1811 توسط معمار روس آندري وارانيخين احداث گرديد.
«مارشال كوتوزوف»، فرمانده ارتش روسيه تزاري، براي پيروزي در جنگ به اين كليسا متوسل شده بود و به همين دليل اين كليسا به نوعي نماد پيروزي روسيه مقابل فرانسه نيز محسوب مي شود و تنديس اين فرمانده و فرماندهان ديگر مقابل اين كليسا نصب شده اند.در آن زمان، سنت پترزبورگ پايتخت روسيه بود و حدود يك ميليون و دويست هزار نفر جمعيت داشت.

بعد از انقلاب شوروي و تسلط تفكرات كمونيستي و دين ستيزانه، اين كليسا هم مانند بقيه كليساها بسته و به «موزه تاريخ مذهب و الحاد» تبديل شد. بعد از فروپاشي شوروي، فعاليت اين كليساي ارتودوكس از سر گرفته شد.قهرمان جنگ، مارشال كوتوزوف در سال 1813 در اين كليسا دفن گرديد و تنديس ايشان همراه با تنديس سرلشكر مشهور آن دوره، ژنرال باركلوي دتولي مقابل درب ورودي كليسا نصب شده است. شكل كلي اين كليسا به كليساي پتر مقدس در روم شباهت زيادي دارد
ساختمان «كليساي جامع كازان» به شكل نيم دايره است و ۹۶ستون دارد. معماري داخل كليسا بسيار زيبا و نفس گير است و هر گوشه از آن به دست بهترين هنرمندان روس ساخته شده است. پيشنهاد ويژه الفباي سفر به مسافران تور روسيه اين است كه در سفر خود اين مكان ديدني بي نظير و زيبا را از دست ندهيد.

عكاسي از هنر شرقي در سفر به چين

شهري ممنوعه در چين
زيبايي هاي چين,جاهاي ديدني چين,شهري ممنوعه در چين

شهر ممنوعه به روايتي وسيع‌ترين و كامل‌ترين مجموعه معماري چوبي در جهان بشمار مي‌رود.
اين شهر مجموعه اي از قصرهاي سلطنتي و زيبا است كه روزگاري محل زندگي امپراطورهاي سلسله هاي مختلف چين بوده است و چون ورود افرادي غير از خاندان امپراطور به آن ممنوع بوده، نام «شهر ممنوعه» روي آن گذاشتند. اين شهردرسال ۱۴۰۶ ساخته شده است.

از لحاظ معماري شهر ممنوعه در مساحتي ۷۲ هكتاري به شكل مستطيل در اندازه هاي ۹۶۱ متر طول و ۷۵۳ متر عرض ساخته شده است و ديواري ده متري آن را احاطه كرده است، رودخانه اي به منظور حفاظت نيز در بيرون اين ديوار جاريست. رنگ ها و تزئينات به كار رفته در قصرهاي شهر راوي داستان ها و عقايدي بوده اند. يه طور نمونه رنگ زرد كه نماد امپراطور بوده است كه در سقف ها قابل مشاهده است و رنگ قرمز نماد شادي بوده است كه بسيار مورد استفاده قرار گرفته است.
اين شهر طبق اصول و قوانين طبقاتي ساخته شده است، در اين مجموعه سه قصر معروف و باستاني وجود دارد كه محل اعمال قدرت امپراطور ها و اجراي مراسم هاي بزرگ بوده است.

معبد بهشت و فضايي رازگونه
زيبايي هاي چين,جاهاي ديدني چين,معبد بهشت و فضايي رازگونه

معبد بهشت يكي از مكان هاي ديدني پكن در سرزمين پر قدمت چين به شمار مي رود . اين بنا، 2،700،000 متر مربع مساحت دارد و در سال 1420 در دوران سلسله مينگ به منظور قرباني كردن براي خدايان ساخته شد كه از شهر ممنوع هم بزرگتر است.
اگر رو به روي دروازه و روي سنگ اول بايستيد و صحبت كنيد انعكاس صداي خود را مي شنويد . به همين ترتيب اگر بر روي سنگ دوم و سوم بايستيد به ترتيب دو و سه انعكاس خواهيد شنيد. علاوه بر اين، نقاط ديدني و جذاب ديگري نيز در اين قصر وجود دارد كه از بين آن ها مي توان به سرو 9 اژدها اشاره كرد . علت اين نام گذاري به دليل شاخه هاي تو در توي آن است كه گويي 9 اژدها به هم تابيده شده اند ، قدمت اين درخت سرو بيش از 500 سال است .دو لايه ديوار در اطراف اين معبد وجود دارد كه آن را به دو قسمت محوطه داخلي و خارجي تقسيم مي‌نمايد. ساختمان اصلي معبد شامل تالار دعاي برداشت محصول ،گنبد آسمان پادشاهي و محرابي مدور مي‌باشد. تالار دعاي برداشت محصول داراي سه دايره متحد المركز از ستون‌هاي چوبي عظيم است كه نمادي از چهار فصل، 12 ماه و 12 ساعت در روز مي باشد.

گنبد آسمان پادشاهي يك ساختمان دايره‌اي كوچك‌تر است كه بدون استفاده از الوار ساخته شده و داراي گنبد زيبايي است. محراب مدور سه لايه تراس سنگي سفيد دارد كه توسط دو مجموعه ديوار مربعي در خارج و ديواري دايره‌اي شكل در داخل احاطه شده كه نمادي از زمين مربع و آسمان اطراف آن است. در تور چين ميتوانيد نگاهي جديد به هنر عكاسي در جاذبه هاي گردشگري بياندازيد.

عكاسي از فضاي متفاوت نيايش در بلغارستان

فضايي ديگرگون كه احساسات و تخيلات ديگري را رقم مي زنند.با نگاهي متفاوت از جايي كه هميشه در آن نيايش كرده ايدوآدابي نو با هنر در تور بلغارستان همراه مي شود.

صومعه ريلا بلغارستان
زيبايي هاي بلغارستان,جاهاي ديدني بلغارستان,صومعه ريلا بلغارستان

صومعه ي ريلا يا سنت ايوان با قدمتي بيش از هزار سال، بزرگترين و معروترين صومعه ارتودكس شرقي است كه در جنوب غربي كوهستان بلغارستان قرار دارد. اين صومعه در قرن 10 ساخته شد و نخست دير كوچكي در كنار كوه بود كه شاگردان سنت ايوان آن را بنا كردند. سنت ايوان در سال 946 ميلادي در گذشت و بازماندگانش او را در اين صومعه به خاك سپردند. مساحت كلي صومعه ي ريلا در بلغارستان 8000 متر مربع و داراي 300 اتاق و 100 سلول رهباني است.از ديگر بخش هاي اين بنا، معبد مريم مقدس و برج هرليور را مي توان نام برد كه اين برج در قرن 14 ساخته شده است. كليساي كوچكي نيز كه در ارتفاع بيست و چهار متري در طبقه پنجم برج قرار دارد.در داخل دير ريلا نقاشي هاي ديواري باشكوه توسط هنرمندان مجرب ترسيم شده كه جلال و شكوه و زيبايي اين بنا را دو چندان كرده است. موزه ي كه در اين صومعه واقع شده، شامل آثار با ارزش و گران بهايي است كه از جمله اصلي ترين آن ها صليب معروف رافائل را مي توان نام برد. اين بناي تاريخي به دليل قدمت زيادي كه پشت سر گذاشته بارها مورد بازسازي قرار گرفته است و در سال 1983 به عنوان ميراث جهاني در يونسكوبه ثبت رسيده است.

صومعه الادژا وارنا
صومعه الادژا وارنا,زيبايي هاي بلغارستان,جاهاي ديدني بلغارستان

صومعه الادژا وارناAladzha Monastery معروف ترين بناي غاري شكل كه در مجاورت سواحل درياي سياه بلغارستان و در 17 كيلومتري شمال مركز وارنا قرار دارد، در قرن 13 و 14 توسط راهبان تارك دنيا به طرز مخفيانه ساخته شد. غارهاي صومعه در دو سطح به يك سنگ آهك تقريبا ۴۰ متري مي رسد قرار گرفته است كه سطح اول شامل يك كليساي صومعه، سلول هاي مذهبي، يك اتاق پذيرايي، آشپزخانه، يك قبرستان كوچك و مزرعه است. و سطح دوم يك غار طبيعي بوده كه در انتهاي صومعه آلادژا قرار گرفته است.تور بلغارستان با بازديد از اين مكان هاي كم نظير در دنيا مي تواند يكي از بهترين تجربيات سفر براي شما محسوب شود.

در 700 متري غرب صومعه تعدادي غار به نام “Catacombs” وجود دارد كه باستان شناسان در داخل آنها سراميك، سكه، نقاشي هاي ديواري يافته اند كه حاكي از سكونت افراد در اين منطقه مي باشد.
در مورد ريشه نام آلادژا بايد گفت كه يك منبع فارسي –عربي دارد و نام كنوني آن كه در دوره عثماني بر آن گذاشته شد در زبان تركي به معناي رنگارنگ است كه علت انتخاب آن وجود نقاشي هاي رنگارنگي است كه بر ديواره هاي اين غار وجود دارد. اين جاذبه گردشگري بلغارستان متاسفانه در معرض نابودي قرار گرفته است.

بازدید : 233
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

مكان هاي ديدني شانگهاي

براي شروع سفر در شانگهاي بهتر است از منطقه باند Bund ديدن كنيد. منطقه باند يك تفريحگاه و يك كنارگذر تاريخي است كه در طول ساحل رودخانه هوانگ پو قرار دارد. در مورد اين منطقه ديدني بايد گفت كه تضاد زيبايي در معماري و بناهاي اين محل وجود دارد.

از جمله در قسمت چپ رودخانه، ساختمان هاي قديمي اروپايي به جايي مانده از دوران استعمار چين قابل مشاهده است در حالي كه در سمت راست، آسمان خراشهاي مدرن كه تصاوير آن بر روي كارت پستال و تمبر نيز ديده مي شوند قرار دارند.

مكان هاي ديدني شانگهاي

اگر مي خواهيد بهترين چشم انداز به اين منطقه در تور شانگهاي داشته باشيد بهتر است به پشت بام كافه فلر Flai كه در شرق رودخانه هوانگ پو واقع شده برويد و همراه با ميل كردن صبحانه خود، محو زيباهايي اين منطقه شويد. پس از بازديد و عكاسي از منطقه باند، به سمت متروي شانگهاي رفته و سوار متروي خط 2 شويد و به سمت يكي از مشهورترين خيابانهاي شانگهاي يعني خيابان نانجينگ Nanjing حركت كنيد.

خيابانها و پياده روي اين منطقه در طول دوران استعمار چين، قلب شانگهاي محسوب مي شد اما امروزه مراكز خريد مهم و بزرگ و محلي پرطرفدار در بين توريستهاي تور لحظه آخري شانگهاي است.

خيابان نانجينگ متشكل از دو بخش غربي و شرقي است كه در بخش شرقي رستوران‌هايي به سبك اروپايي و كافه‌ ها و در سمت غربي مركز خريدهاي لوكس، رستوران‌ها و ساختمان‌هاي اداري قرار دارد. در اين خيابان مي توانيد از مراكز خريد چين ديدن كنيد و در يكي از رستورانهاي لوكس و يا اروپايي ناهار در تور پكن شانگهاي ميل كنيد.

مراكز ديدني شانگهاي از ميدان مردم تا ميدان مادر

ميدان مردم از ديگر جاهاي ديدني چين است كه بازديد آن را نبايد از دست بدهيد. ميدان مردم در بين خيابان نانجينگ غربي و نانجينگ شرقي قرار دارد. ميدان مردم مركز فعاليت هاي فرهنگي اين شهر محسوب مي شود.ميدان مردم تعداد زيادي از مراكز ديدني شانگهاي از جمله رستورانهاي محلي، پاركها،موزه هاي گوناگون، خيابان برندهاي معروف هنگ كنگ، ساختمان شهرداري فعلي، تالار شهر و ساختمان شيشه اي هنري و دولتي تئاتر را در خود جاي داده است كه مي توانيد از برخي از آنها در تور چين پاييز بازديد كنيد،

همچنين از مركز نمايشگاهي طراحي شهري شانگهاي Shanghai Urban Planning Exhibition Center كه در ميدان مادر قرار دارد نيز مي توانيد ديدن كنيد. ساختمان اين نمايشگاه در 6 طبقه با موضوع محيط زيست و شهر است و تاريخچه دستاوردها در راستاي برنامه ريزي ها و ساخت و ساز هاي شهري مانند تحقيقات، ارتباطات، بازسازي ها را در معرض نمايش قرار داده است.

اينكه در آينده در توسعه شهري شانگهاي چه اتفاقاتي قرار است رخ دهد كار بسيار دشواري است اما بازديد از اين نمايشگاه شايد سر نخهايي به شما بدهد. سفر به شانگهاي بدون امتحان كردن غذاهاي مختلف چيني و محلي اين شهر كامل و به ياد ماندني نخواهد بود. از غذاهاي خياباني ارزان قيمت گرفته تا رستورانهاي لوكس و گران قيمت در شانگهاي وجود دارد كه مي توانيد آنها را امتحان كنيد.

خوشبختانه در سمت راست ميدان مردم، بهترين غذاهاي محلي به فروش مي رسند كه براي امتحان كردن آنها لازم نيست راهي دور برويد. به رستوران جيا جيا تانگ بائو Jia Jia Tang Bao برويد و غذاي ژيائو لانگ بائو Xiao Long Bao غذاي معروف شانگهاي را امتحان كنيد. در اين خيابان با صفهاي طولاني براي خريد ممكن است مواجه شويد.

علاوه بر اين مي توانيد به انتهاي خيابان يوننان Yunnan برويد و نودل هاي خوشمزه و كبابهاي حلال را در سفر تور چين خود ميل كنيد. جهت اطلاع از قيمت تور چين مي توانيد با همكاران ما در آژانس مسافرتي الفباي سفر تماس حاصل بفرماييد.

مكان هاي ديدني آنتاليا

آنتاليا شهري با تاريخي پر بار، دريايي پر عمق و آبي، جاهاي زيادي براي ديدن و كارهايي زيادي براي انجام دادن دارد. اما در سفر يك روزه در اين شهر پربازديد در فصل تابستان پس از تهيه بليط هواپيما آنتاليا، چه كارهايي انجام دهيم؟ با الفباي سفر همراه باشيد.

مكان هاي ديدني انتاليا

يكي از مهمترين و تاريخي ترين آثار آنتاليا براي بازديد، دروازه هادريان است كه يادگار امپراطوري رم در دوران گذشته است. پس از ديدن آن مي توانيد سري به شهر قديم آنتاليا، كاليچي بزنيد. در اين شهر قدم بزنيد و خيابانهاي سنگي قديمي،خانه هاي چوبي،مسجد با مناره آسيب ديده (كه قبلا يك معبد رومي در قرن دوم ميلادي بوده است) و بناهايي با معماري سبك دوره هاي مختلف تاريخي از جمله روم ، بيزانس ، سلجوقي ، عثماني و … را مشاهده كنيد،

همچنين در مراكز خريد اطراف ميتوانيد گشتي بزنيد و سوغات تهيه كنيد. اگر از طرفداران غذاي لذيذ تركي بورك (از تركيب خمير بسيار نازك كه داخل آن از انواع مواد غذايي پر مي شود) هستيد، حتما آن را در اين شهر تست كنيد. از سال 1930 اين غذا كشف شد كه به شكل ماهرانه اي اين خميرهاي نازك با موادي مانند پنير، جعفري، گوشت چرخكرده پر و تهيه مي شود.

افراد محلي نيز آن را با شكر به طور شيرين ميل مي كنند. بعد از صرف ناهار، با ديدن يكي ديگر از جاذبه هاي گردشگري آنتاليا، موزه آنتاليا، كمي بيشتر به تاريخ غني اين شهر پي ببريد. يكي از بزرگترين موزه هاي تركيه با سيزده سالن كه شامل مجسمه هاي خيره كننده اي از دوران روم باستان، آثاري از دوره بيزانس و كتيبه هاي دوره عثماني و.. است.

بازديد از آنتاليا بدون خوردن غذاهاي دريايي خوشمزه كه به سبك تركي طبخ ميشود كامل نخواهد بود.يكي از بهترين رستوانهاي دريايي، رستوارن باليك اوي Balik Evi، است كه از مواد غذايي تازه بهترين غذاي دريايي را تهيه مي كند. رستوراني كه همراه با صرف يك غذاي دريايي خوش طعم از تماشاي دريايي مديترانه در تور آنتاليا بهار 98 لذت خواهيد برد. بهترين قيمت تور آنتاليا را در وب سايت الفباي سفر مشاهده نماييد.

جاذبه‌هاي توريستي استانبول

جاذبه‌هاي توريستي استانبول

با اينكه استانبول جاذبه هاي توريستي بي شماري دارد ولي در گوشه و كنار آن نيز جاهاي ديدني زيادي وجود دارد . طبيعت گردي، تماشاي اماكن تاريخي، سواحل زيبا و يا جزاير شگفت انگيز. الفباي سفر چند جاي تفريحي اطراف اين شهر را به شما معرفي مي‌كند، همچنين الفباي سفر بهترين و ارزانترين قيمت تور استانبول را به گردشگران و مسافران خود ارائه مي دهد.

جزاير پرنسس استانبول Princes Islands

جزاير پرنسس محبوب ترين و ديدني ترين محل در نزديكي استانبول است كه به راحتي قابل دسترسي است. شما مي توانيد از Kabataş سوار كشتي شويد و به سمت بيوك آدا حركت كنيد.

شما در طول مسير به سرعت متوجه خواهيد شد كه در اين جزاير هيچ خودرويي مجاز به حركت نيست، بنابراين شما ميتوانيد براي گشت زني دوچرخه اجاره كنيد و يا به پياده روي بپردازيد. به غير از خيابان هاي زيبا كه در كنار خانه هاي قديمي عثماني قرار دارد، مي‌توانيد از كليساي Ayayorgi ديدن كنيد و يا از هتل تاريخي Splendid Palace بازديد كنيد و صبحانه يا ناهار را در كافه Sinek در تور استانبول ميل كنيد.

سواحل كيليوس Kilyos استانبول

يكي ديگر از تفريحات جذاب در اطراف استانبول سواحل كيليوس است همراه با تفريحات آبي و يا آفتاب گرفتن كه بسيار لذت بخش است.اگر شما در حال جستجو براي يك باشگاه ساحلي همراه با موزيك و رقص با برخي از بهترين دي جي هاي موسيقي الكترونيك محلي و بين المللي هستيد، جاي شما قطعا در ساحل سوما Suma است.

توصيه مي كنيم براي تفريحات آبي و سپس ميهماني كه در شب در ساحل برگزار مي شود حتما لباس مناسب همراه داشته باشيد. در طول شب در كنار ساحل دي جي هاي معروف مراسمهاي شاد و مهيجي برگزار ميكنند كه در تور استانبول حسابي در اين محل خوش بگذارنيد.

جنگل بلگراد استانبول

اگر يكي از چيزهايي كه در سفر استانبول نبايد از دست بدهيد تماشاي طبيعت زيباي اين شهر است. به همين دليل است كه بسياري از ساكنان در تعطيلات آخر هفته به سراغ جنگل بلگراد مي روند تا از فضاي پر آرامش و پر درخت و زيباي اين جنگل لذت ببرند.تنها با 40 دقيقه رانندگي از شهر، شما با يك جنگل سرسبز كه در آن پياده روي، دويدن بسيار لذت بخش است را پيدا خواهيد كرد.

بعد محاصره بلگراد توسط سلطان سليمان در سال 1521، هزاران صربستاني وارد استانبول شده و در اين جنگل مخفي شدند و از آن به بعد اين جنگل بلگراد نام گرفت كه 5000 هكتار آن جزو مناطق محفاظت شده محسوب مي شود.

در حال حاضر ويرانه هاي تاريخي در اين جنگل قرار دارد مانند بناهاي تاريخي دوره عثماني و كليساهاي قديمي كه در تور لحظه آخري استانبول مي توانيد از آنها ديدن كنيد.( براي رزرو هتلهاي استانبول، با الفباي سفر همراه باشيد)

جزيره بورسا، Bursa

يكي ديگر از جاذبه هاي گردشگري استانبول مي توانيد از آن ديدن كنيد جزيره بورسا است كه براي رفتن به آن به راحتي مي توانيد سوار كشتي شويد.اين شهر به عنوان اولين پايتخت اصلي امپراتوري عثماني بود و داراي بناهاي تاريخي زيبا از دوره عثماني و همچنين مقبره سلطان هاي اوليه اين امپراطوري مي‌باشد.

از مسجد Ulu Camı با معماري بي نظير عثماني و همچنين بازارهاي تاريخي كه درست در پشت مسجد قرار دارد ديدن كنيد. در زمستان كوه Uludağ بهترين جا براي اسكي كردن است ولي در فصول گرم مي توانيد در اين محل پياده روي كنيد، سوار تلكابين شويد و تا به نوك قله كوه ميرسيد و از چشم انداز خيره كنند اطراف لذت ببريد.

بازدید : 226
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

سفر به پكن

مردم كشور چين هميشه به فرهنگ غني خود مي‌باليدند. سنت‌ها و جشن‌هاي باستاني اين كشور از سال‌هاي گذشته تاكنون براي مردم اهميت فراواني داشته است. مردم چين حتي در دنياي مدرن امروز هم سنت‌هاي خود را با شكوهِ فراوان جشن مي‌گيرند.

مردم در چينِ باستان هر روز به‌سختي كار مي‌كردند. آن‌ها هر روز ساعات طولاني مشغول به‌كار بودند و حتي اواخر هفته‌ هم به كار كردن ادامه مي‌دادند. با اين‌حال، در طول سال، فستيوال‌هاي مليِ زيادي برگزار مي‌شد كه براي مردم اهميت فراواني داشتند.

مردم به همراه خانواده‌هاي‌شان اين روزها را جشن مي‌گرفتند. خيلي از اين فستيوال‌ها پس از گذشت سال‌ها هنوز هم براي مردم باارزش هستند و جشن گرفته مي‌شوند.

پكن پايتخت جمهوري خلق چين و يكي از پرجمعيت ‌ترين شهرها جهان به شمار مي آيد، اين شهر هر ساله ميزبان گردشگران فراواني است كه با تور چينبه اين شهر سفر مي كنند. آب و هواي پكن به گونه اي است كه ديماه بامتوسط دماي 4- درجه سانتيگراد سردترين ماه سال و تيرماه با متوسط دماي 26 درجه سانتيگراد گرمترين ماه سال است.

طبيعت زيباي اين شهر در هر فصل به طوري متفاوت ظاهر مي شود كه بسيار خارق العاده است و به همين خاطر به گردشگري تور پكن پيشنهاد مي شود به پكن سفر كنند و بايد به اين نكته توجه داشته باشند كه بهترين زمان سفر به چين اواسط شهريور تا اواسط آذر مي باشد.

فصل بهار پكن از مارس (اسفند تا فروردين) تا مي (ارديبهشت تا خرداد) است. در اين فصل دماي هوا تغييرات زيادي دارد و ميزان گردوغبار بسيار زياد است به طوري كه گاهي طوفان هاي شن رخ مي دهد. در بهار شكوفه هاي درختان، زيبايي چشم نوازي را به طبيعت پكن مي بخشند براي اينكه از تماشاي اين شكوفه ها لذت ببريد در ماه مي (ارديبهشت تا خرداد) به پكن سفر و در نمايش ها و فستيوال هايي كه در اين برگزار مي شود شركت كنيد.

فصل تابستان پكن از ماه ژوئن (خرداد تا تير) تا آگوست (مرداد تا شهريور) را پوشش مي دهد. رگبارهاي وقت و بي وقت در اين شهر گردشگران را وادار مي كند تا در هنگام بيرون رفتن همراه خود چتر ببرند. با فرا رسيدن تابستان گردشگران زيادي به چين مسفر مي كنند به همين دليل است كه قيمت هتل ها بالا مي رود. براي فرار از گرماي سوزان مي توانيد به نواحي خنك كوهستاني برويد.

ژوئن

جشنواره ي قايق اژدها

اين جشنواره، زماني براي ديدن مسابقات قايق اژدها و خوردن زونگ زي (پودينگ هاي برنجي چسبناك مثلثي شكلي هستند كه در برگ بامبو پيچيده شده اند) است. با وجود اين كه اين جشنواره يادبود افسانه ي غمناك كويوان، يك شاعر سياست مدار قرن سوم پيش از ميلاد، كه خودش را به رودخانه ي اسطوره اي مي لو در هونان به منظور اعتراض رسمي ضد حكومت فاسد پرتاب كرد است، ولي يك روز تعطيلي شاد به حساب مي آيد.

اين تعطيلي در روز پنجم از ماه پنجم قمري چيني است.فستيوال دراگون بوت (Dragon Boat) يكي از مهيج‌ترين رويددهاي چين است. اين فستيوال در پنجمين روزِ پنجمين ماه قمري، يعني ماه ژوئن برگزار مي‌شود. دراگون بوت يا «قايق اژدها» يك مسابقه‌ي هيجان‌انگيز است. در روز فستيوال غذاها و نوشيدني‌هاي زيادي تهيه مي‌شود. مردم چين در اين روز برنامه‌هاي متنوعي دارند. زنان متاهل به خانه‌ي پدري مي‌روند تا به والدين‌شان سر بزنند. درب‌ و پنجره‌ي خانه‌ها با گياهان خاص پوشانده مي‌شوند تا ارواح شيطاني از خانه دور شوند. زونگزي (zongzi) كه نوعي دامپلينگِ برنج است در اين روز سرو مي‌شود. علاوه‌بر مسابقه‌ي قايق‌سواري، بازي‌هاي زيادي در فستيوال دراگون بوت انجام مي‌شود تا اين روز را به يكي از مهيج‌ترين روزهاي سال تبديل كند.

سفري به كوآلالامپور

كشور مالزي داراي مذاهب مختلفي است از جمله اسلام، بوديسم، هندوئيسم و مسيحيت كه در مركز توجه قرار دارند واين نشان از آن است كه جشنواره ها و رويدادهاي كوالالامپور اكثرا ريشه مذهبي دارند. تعطيلاتو جشنهاي ملي و مهم مالزي شامل رمضان، سال نو چيني، كريسمسو... استاماجشنوارهتابستانيكوالالامپوركدام است؟

سفر به پكن

جشنواره خريد مالزي Malaysia Mega Sale

جشنواره خريد مالزي 2 بار در سال برگزار مي شود كه اولين جشنواره در نيمه اول سال يعني ماهاي جولاي و آگوست برگزار مي شود كه شامل حراجهاي 70% است كه گردشگران زيادي براي خريد مناسب و خوب در تابستان به اين كشور سفر مي كنند. علاوه بر گردشگران، اين جشنواره براي مردم مالزي نيز يك فرصت عالي است تا علاوه بر بازديد از جاذبه هاي گردشگري كوآلالامپور از برندهاي معتبر با قيمت هاي مناسب اجناس مورد نظرشان را خريداري كنند.

فروشگاهاي محلي نيز براي خريد كردن مسافران تور مالزي بسيار وسوسه انگيز هستند و شامل جوايز و مسابقات هيجان انگيز هستند. اين حراجي هاي فوق العاده در سراسر مالزي برگزار مي شود و فرصت بي نظيري براي خريد كردن است.
علاوه بر اين، به خريدارن از طرف شركت هاي مختلف توليد كننده كارتهاي اعتباري پيشنهاد ويژه مي شود. به عنوان مثال، به دارندگان MasterCard كه بيش از RM300 مالزي را در طول دوره جشنواره خريد كنند، جايزه هاي لوكس مانند گذراندن تعطيلات عالي در مالزي به صورت رايگان ارائه مي دهد.رويداد ويژه اي به نام bejeweled نيز براي مشتريان سازماندهي شده كه هداياي بسيار خوبي به خريدارن در فروشگاه هاي جواهرفروشي در كوالالامپور ارائه مي دهد.

سفر به پكن

سفر استانبول و شركت در جشنواره ها و فستيوال ها

در طول سفر با تور تركيه مي توانيد شاهد زيباترين فستيوال هاي تركيه باشيد و سفر متفاوت تر از هميشه داشته باشيد. در تركيه بيش از هزار فستيوال از جمله فستيوال هاي مذهبي، فستيوال هاي فصلي، فستيوال هاي ملي، فستيوال خريد و مراسمات ويژه موجود دارد كه هر كدام از به نوعي متفاوت است و هركدام به نوع ويژه و مخصوصي برگزار مي گردند. با سفر به تركيه حتي دقيقه اي هم بيكار نخواهيد بود - مي توانيد ساعاتي را صرف تماشاي زيباترين ديدني هاي كنيد و يا خريدي ارزان را در مراكز خريد بزرگ اين سرزمين تجربه كنيد.

جشنواره خريد استانبول - Istanbul Shopping Fest

هفتين جشنواره خريد اروپا در شهر زيباي استانبول بر قرار مي شود كه به بازدديكنندگان تجربه اي جديد و فوق العاده دوست داشتني از خريد در دل استانبول را هديه مي دهد.بهترين زمان سفر به استانبول براي خريد در زمان فستيوال خريد استانبول ميباشدكه همه‌ساله در ابتداي فصل تابستان است . زمان فستيوال خريد استانبول، بهترين فصل حراج در استانبول است و در اين زمان مي توانيد با كمترين قيمت از معتبر ترين برندهاي ترك خريد كنيد، در طي اين جشنواره تمامي اجناس معاف از ماليات هستند، به همين دليل است كه خريد در اين زمان با صرفه تر و بسيار ارزان تر است.

سفر به پكن

فستيوال موسيقي بين‌المللي استانبول - Istanbul International Music Festival

شركت در كنسرت هاي استانبول بي اغراق يكي از متفاوت ترين تجربه هاي شما در طول سفر با تور استانبول خواهد بود، در فستيوال موسيقي بين امللي استانبول شاهد فضايي از موسيقي‌هاي مختلف سراسر جهان خواهيد بود. اين فستيوال كه هر ساله در ماه‌هاي ژوئن و جولاي (اواسط خردادماه تا اواسط مردادماه) برگزار مي‌گردد يكي از بزرگترين جشنواره موسيقي تركيه محسوب مي‌شود. از موسيقي زنده خواننده هاي سراسر دنيا لذت ببريد و خواننده‌هاوموسيقي‌دان‌هاي مشهور سراسر جهان را ازنزديك ببينيد. انواع موسيقي و رقص،از رقص اصيل ومحلي تركي گرفته تا رقص اپرا شما را حيرت زده خواهدكرد.

تعداد صفحات : 20

درباره ما
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 202
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 11
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 32
  • بازدید ماه : 135
  • بازدید سال : 1630
  • بازدید کلی : 113681
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه