loading...

alefbatour

آژانس مسافرتي الفباي سفر| تور گردشگري، خريد آنلاين بليط

بازدید : 318
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

چه زيبايي هايي در روسيه براي عكاسي وجود دارد؟

كليساها مكان هاي با شكوهي هستند كه براي عكاسي و ثبت تصاوير عظمت و معماري به ياد ماندني دارند.روسيه مملو از اين تصاوير زيباست .تصاوير كليساهايي كه در قاب هاي ماهرانه بهترين تصاوير يادگاري و خاطره انگيز مي توانند باشند.اگر نميشناسيدشان ما دو نمونه ي زيبا را در تور روسيه پيش روي شما قرار ميدهيم.

كليساي شاهزاده ولاديمير
زيبايي هاي روسيه,جاهاي ديدني روسيه,كليساي شاهزاده ولاديمير

كليساي شاهزاده ولاديمير در لبه شرقي جزيره پتروگراد در منطقه اي كه اولين نشانه هاي سكونت سن پترزبورگ در آن ديده شد، قرار گرفت. مي توان از اين كليسا به عنوان يكي از قديمي ترين كليساهاي شهر نام برد. كليسايي كه در طول عمرش فقط براي يك بار آن هم در دوران اتحاد جماهير شوروي بسته شد. طراحي جذاب متاثر از سبك باروك و نئوكلاسيسم، نماي سفيد درخشان و پنج گنبد حيرت انگيز همگي از عوامليند كه در ماندگاري و جاودانگي اين بناي تاريخي نقشي اساسي را ايفا نموده اند. ساخت اين كليسا بيش از 40 سال زمان برد و مراسم تقديسش در سال 1789 صورت گرفت.

در اين منطقه تنها يك كليساي چوبي وجود داشت، كليساي سنت نيكلاس كه در اوايل سال 1708 ساخته شد و سپس تصميماتي مبني بر ساخت يك كليساي سنگي به دستور آنا ايوانوونا (Anna Ioannovna) گرفته شد. تصميماتي كه هيچكدام تا سال 1766 و زمان به قدرت رسيد كاترين بزرگ عملي نشدند. ملكه كاترين از معمار شهير ايتاليايي آنتونيو رينالدي (Antonio Rinaldi) خالق بناهايي جاودان نظير كاخ مرمر خواست تا طرح اوليه ساخت كليساي جديدي را پايه گذاري كند. كار ساخت كليسا آغاز شد كه متاسفانه با به وقوع پيوستن يك آتش سوزي ساختمان نيمه آماده كليسا آسيب هايي بسيار جدي را متحمل شد. 11 سال بعد ادامه كار پروژه يكبار ديگر آغاز شد.
هر چند بسياري از فضاهاي داخلي و دكوراسيون كليسا پس از انقلاب از بين رفته اند اما ساختار كلي آن جان سالم به در برده. كليسا در طي سال هاي 1926 تا 1927 بسته شد. اما بعد از اين سال ها همچنان به كار خود ادامه داد، هر چند در دوران محاصره لنينگراد در تاريك ترين دوران خود بود و به مكاني براي نگهداري از ديگر گنجينه هاي مذهبي مانند تنديس هاي كازان و كليساي مادر خدا تبديل شد. تنديس هايي كه در سال 2001 به كليسا باز گردانده شدند. البته مقداري از آنها هم هنوز در كليسا به نمايش گذاشته مي شوند.

كليساي جامع كازان
زيبايي هاي روسيه,جاهاي ديدني روسيه,كليساي جامع كازان

ساخت «كليساي جامع كازان»، سنت پترزبورگ حدود ۲۰۰سال پيش به اتمام رسيد، كمي قبل از حمله فرانسه به روسيه در سال ۱۸۱۲كه به شكست ناپلئون بناپارت انجاميد. اين كليسا طي سال¬هاي 1801 تا 1811 توسط معمار روس آندري وارانيخين احداث گرديد.
«مارشال كوتوزوف»، فرمانده ارتش روسيه تزاري، براي پيروزي در جنگ به اين كليسا متوسل شده بود و به همين دليل اين كليسا به نوعي نماد پيروزي روسيه مقابل فرانسه نيز محسوب مي شود و تنديس اين فرمانده و فرماندهان ديگر مقابل اين كليسا نصب شده اند.در آن زمان، سنت پترزبورگ پايتخت روسيه بود و حدود يك ميليون و دويست هزار نفر جمعيت داشت.

بعد از انقلاب شوروي و تسلط تفكرات كمونيستي و دين ستيزانه، اين كليسا هم مانند بقيه كليساها بسته و به «موزه تاريخ مذهب و الحاد» تبديل شد. بعد از فروپاشي شوروي، فعاليت اين كليساي ارتودوكس از سر گرفته شد.قهرمان جنگ، مارشال كوتوزوف در سال 1813 در اين كليسا دفن گرديد و تنديس ايشان همراه با تنديس سرلشكر مشهور آن دوره، ژنرال باركلوي دتولي مقابل درب ورودي كليسا نصب شده است. شكل كلي اين كليسا به كليساي پتر مقدس در روم شباهت زيادي دارد
ساختمان «كليساي جامع كازان» به شكل نيم دايره است و ۹۶ستون دارد. معماري داخل كليسا بسيار زيبا و نفس گير است و هر گوشه از آن به دست بهترين هنرمندان روس ساخته شده است. پيشنهاد ويژه الفباي سفر به مسافران تور روسيه اين است كه در سفر خود اين مكان ديدني بي نظير و زيبا را از دست ندهيد.

عكاسي از هنر شرقي در سفر به چين

شهري ممنوعه در چين
زيبايي هاي چين,جاهاي ديدني چين,شهري ممنوعه در چين

شهر ممنوعه به روايتي وسيع‌ترين و كامل‌ترين مجموعه معماري چوبي در جهان بشمار مي‌رود.
اين شهر مجموعه اي از قصرهاي سلطنتي و زيبا است كه روزگاري محل زندگي امپراطورهاي سلسله هاي مختلف چين بوده است و چون ورود افرادي غير از خاندان امپراطور به آن ممنوع بوده، نام «شهر ممنوعه» روي آن گذاشتند. اين شهردرسال ۱۴۰۶ ساخته شده است.

از لحاظ معماري شهر ممنوعه در مساحتي ۷۲ هكتاري به شكل مستطيل در اندازه هاي ۹۶۱ متر طول و ۷۵۳ متر عرض ساخته شده است و ديواري ده متري آن را احاطه كرده است، رودخانه اي به منظور حفاظت نيز در بيرون اين ديوار جاريست. رنگ ها و تزئينات به كار رفته در قصرهاي شهر راوي داستان ها و عقايدي بوده اند. يه طور نمونه رنگ زرد كه نماد امپراطور بوده است كه در سقف ها قابل مشاهده است و رنگ قرمز نماد شادي بوده است كه بسيار مورد استفاده قرار گرفته است.
اين شهر طبق اصول و قوانين طبقاتي ساخته شده است، در اين مجموعه سه قصر معروف و باستاني وجود دارد كه محل اعمال قدرت امپراطور ها و اجراي مراسم هاي بزرگ بوده است.

معبد بهشت و فضايي رازگونه
زيبايي هاي چين,جاهاي ديدني چين,معبد بهشت و فضايي رازگونه

معبد بهشت يكي از مكان هاي ديدني پكن در سرزمين پر قدمت چين به شمار مي رود . اين بنا، 2،700،000 متر مربع مساحت دارد و در سال 1420 در دوران سلسله مينگ به منظور قرباني كردن براي خدايان ساخته شد كه از شهر ممنوع هم بزرگتر است.
اگر رو به روي دروازه و روي سنگ اول بايستيد و صحبت كنيد انعكاس صداي خود را مي شنويد . به همين ترتيب اگر بر روي سنگ دوم و سوم بايستيد به ترتيب دو و سه انعكاس خواهيد شنيد. علاوه بر اين، نقاط ديدني و جذاب ديگري نيز در اين قصر وجود دارد كه از بين آن ها مي توان به سرو 9 اژدها اشاره كرد . علت اين نام گذاري به دليل شاخه هاي تو در توي آن است كه گويي 9 اژدها به هم تابيده شده اند ، قدمت اين درخت سرو بيش از 500 سال است .دو لايه ديوار در اطراف اين معبد وجود دارد كه آن را به دو قسمت محوطه داخلي و خارجي تقسيم مي‌نمايد. ساختمان اصلي معبد شامل تالار دعاي برداشت محصول ،گنبد آسمان پادشاهي و محرابي مدور مي‌باشد. تالار دعاي برداشت محصول داراي سه دايره متحد المركز از ستون‌هاي چوبي عظيم است كه نمادي از چهار فصل، 12 ماه و 12 ساعت در روز مي باشد.

گنبد آسمان پادشاهي يك ساختمان دايره‌اي كوچك‌تر است كه بدون استفاده از الوار ساخته شده و داراي گنبد زيبايي است. محراب مدور سه لايه تراس سنگي سفيد دارد كه توسط دو مجموعه ديوار مربعي در خارج و ديواري دايره‌اي شكل در داخل احاطه شده كه نمادي از زمين مربع و آسمان اطراف آن است. در تور چين ميتوانيد نگاهي جديد به هنر عكاسي در جاذبه هاي گردشگري بياندازيد.

عكاسي از فضاي متفاوت نيايش در بلغارستان

فضايي ديگرگون كه احساسات و تخيلات ديگري را رقم مي زنند.با نگاهي متفاوت از جايي كه هميشه در آن نيايش كرده ايدوآدابي نو با هنر در تور بلغارستان همراه مي شود.

صومعه ريلا بلغارستان
زيبايي هاي بلغارستان,جاهاي ديدني بلغارستان,صومعه ريلا بلغارستان

صومعه ي ريلا يا سنت ايوان با قدمتي بيش از هزار سال، بزرگترين و معروترين صومعه ارتودكس شرقي است كه در جنوب غربي كوهستان بلغارستان قرار دارد. اين صومعه در قرن 10 ساخته شد و نخست دير كوچكي در كنار كوه بود كه شاگردان سنت ايوان آن را بنا كردند. سنت ايوان در سال 946 ميلادي در گذشت و بازماندگانش او را در اين صومعه به خاك سپردند. مساحت كلي صومعه ي ريلا در بلغارستان 8000 متر مربع و داراي 300 اتاق و 100 سلول رهباني است.از ديگر بخش هاي اين بنا، معبد مريم مقدس و برج هرليور را مي توان نام برد كه اين برج در قرن 14 ساخته شده است. كليساي كوچكي نيز كه در ارتفاع بيست و چهار متري در طبقه پنجم برج قرار دارد.در داخل دير ريلا نقاشي هاي ديواري باشكوه توسط هنرمندان مجرب ترسيم شده كه جلال و شكوه و زيبايي اين بنا را دو چندان كرده است. موزه ي كه در اين صومعه واقع شده، شامل آثار با ارزش و گران بهايي است كه از جمله اصلي ترين آن ها صليب معروف رافائل را مي توان نام برد. اين بناي تاريخي به دليل قدمت زيادي كه پشت سر گذاشته بارها مورد بازسازي قرار گرفته است و در سال 1983 به عنوان ميراث جهاني در يونسكوبه ثبت رسيده است.

صومعه الادژا وارنا
صومعه الادژا وارنا,زيبايي هاي بلغارستان,جاهاي ديدني بلغارستان

صومعه الادژا وارناAladzha Monastery معروف ترين بناي غاري شكل كه در مجاورت سواحل درياي سياه بلغارستان و در 17 كيلومتري شمال مركز وارنا قرار دارد، در قرن 13 و 14 توسط راهبان تارك دنيا به طرز مخفيانه ساخته شد. غارهاي صومعه در دو سطح به يك سنگ آهك تقريبا ۴۰ متري مي رسد قرار گرفته است كه سطح اول شامل يك كليساي صومعه، سلول هاي مذهبي، يك اتاق پذيرايي، آشپزخانه، يك قبرستان كوچك و مزرعه است. و سطح دوم يك غار طبيعي بوده كه در انتهاي صومعه آلادژا قرار گرفته است.تور بلغارستان با بازديد از اين مكان هاي كم نظير در دنيا مي تواند يكي از بهترين تجربيات سفر براي شما محسوب شود.

در 700 متري غرب صومعه تعدادي غار به نام “Catacombs” وجود دارد كه باستان شناسان در داخل آنها سراميك، سكه، نقاشي هاي ديواري يافته اند كه حاكي از سكونت افراد در اين منطقه مي باشد.
در مورد ريشه نام آلادژا بايد گفت كه يك منبع فارسي –عربي دارد و نام كنوني آن كه در دوره عثماني بر آن گذاشته شد در زبان تركي به معناي رنگارنگ است كه علت انتخاب آن وجود نقاشي هاي رنگارنگي است كه بر ديواره هاي اين غار وجود دارد. اين جاذبه گردشگري بلغارستان متاسفانه در معرض نابودي قرار گرفته است.

تعداد صفحات : 20

درباره ما
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 202
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 12
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 11
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 44
  • بازدید ماه : 147
  • بازدید سال : 1642
  • بازدید کلی : 113693
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه