loading...

alefbatour

آژانس مسافرتي الفباي سفر| تور گردشگري، خريد آنلاين بليط

بازدید : 289
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

ماسال از شهرهاي فوق العاده زيباي گيلان مي باشد كه در كنار كوه‌هاي تالش قرار گرفته است. طبيعت بكر ماسال و ييلاقات سرسبز آن تنها يكي از دلايل توجه طبيعت ‌گردان به اين منطقه مي باشد. از طرفي اقيانوس ابري در اين منطقه پديده زيبايي است كه راه رفتن بر روي ابرها را از يك روياي زيبا به واقعيت تبديل مي ‌كند. همچنين جاذبه ‌هاي دست ‌نخورده طبيعي و رودخانه و غارهاي اين منطقه موجب شهرت ماسال شده است.

تماشاي اقيانوسي از مه در ماسال

جغرافياي ماسال

شهرستان ماسال در50 كيلومتري شهر رشت قرار دارد اين شهرستان از سمت شمال به شهرستان رضوانشهر، از شرق به شهرستان‌هاي فومن و صومعه سرا، از جنوب و غرب به شهرستان خلخال و استان اردبيل محدود مي‌شود. اين شهرستان با مساحتي بالغ بر 622 كيلومترمربع و با داشتن 2 شهر و 2 بخش و 4 دهستان به نام‌هاي ماسال، طاس‌كوه، شاندرمن و شيخ نشين، نزديك به 50 هزار نفر جمعيت دارد.

ديدني هاي ماسال

آبشارهاي متعدد و غارهاي زيباي اين شهرستان را مي‌توان از جاذبه‌هاي گردشكري ماسال نام برد؛ آبشارهايي همچون آبشار ويوز در مجاورت منطقه ييلاقي النزه در شاندرمن، آبشار خون، آبشار تولي نساء و آبشار از مهم‌ترين و ديدني‌ترين مناطق ماسال هستند كه ديدن اين مناظر روحي تازه را به زندگي انسان مي بخشد.

ايرانگردي را با الفباي سفر تجربه كنيد

جزيره كيش، مرواريد خليج فارس

گردشي در خانه ابدي ارامنه در مشهد مقدس

ماسال گيلان

روستاي اولسبلنگاه

براي تماشاي يكي از بكرترين نقاط ايران يا ماسال به روستاي اولسبلنگاه برويد كه تقريبا در ۲۵ كيلومتري جنوب اين شهرستان و در ارتفاعات ۱۸۰۰ متري از سطح دريا قرار دارد به غير از هتل تازه تازي كه در آن ساخته شده ساير خانه ها چوبي هستند و هرچند كه كه اجازه ساخت و ساز هم در اين منطقه وجود ندارد. قدم زدن در مراتع ييلاق يكي از لذت بخش ترين كارهايي است كه هر فردي مي تواند در اين منطقه انجام دهد. اگر در فصل مناسب هم به اين روستا سفر كنيد شاهد اقيانوسي از مه خواهيد بود.

ماسال، بهشتي در ايران

پارك جنگلي ريزمندان در شهر زيباي ماسال

در ماسال جاذبه هاي ديدني و گردشگري فراواني وجود دارد. پارك جنگي ريزمندان نيز از ديدني هاي اين شهرستان به شمار مي رود كه وسعتي به اندازه ۲۰۰ هكتار را دارا مي باشد و در آن تمامي امكانات و تجهيزات لازم براي مسافران نيز احداث شده است. قدم زدن در اين پارك يك حال و هواي متفاوتي در شما بوجود مي آورد. طبيعتي را از نزديك خواهيد ديد كه در هيچ كجاي دنيا مشابه ان وجود ندارد.

بازدید : 274
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

بارسلونا يكي از مشهورترين شهرهاي باستاني جهان است. اين شهر به دليل موقعيت مكاني ايده آل در سواحل مديترانه، شهري پر رونق بود كه بارها و بارها توسط بسياري از كشورها از جمله رومي ها ، ويزيگوت ها ، مورها ، فرانك ها ، انگليس و ساير ملل فتح شد. با وجود اين ، بارسلونا توانست تا امروز تاكنون ميراث خود را حفظ كند. نقاط ديدني اين شهر، از قلعه هاي باستاني گرفته تا آسمان خراش هاي ماوراء مدرن، تقريباً تمام دوره هاي تاريخ خود را در بر مي گيرد.
در تور مجازي بارسلونا كه پربازديدترين شهر در كشور اسپانيا مي باشد سري به مناطق و جاذبه هاي ديدني شهر ميزنيم.

ميدان اسپانيا زيباترين ميدان شهر بارسلونا

محله گوتيك

در آغاز تور مجازي بارسلونا بهمحله گوتيك مي رويم زيرا بسياري از زيباترين و معروف‌ترين موزه‌ها در اين منطقه قرون وسطايي قرار دارند. مسيرهاي اندكي براي عبور با ماشين در دسترس هستند و همين سبب مي‌شود كه شما بتوانيد اكثر قسمت‌هاي منطقه گوتيك را به صورت پياده بگرديد. اين منطقه براي خريد كردن هم بسيار مناسب است. بوتيك‌هاي كوچك بيشمار، فروشگاه‌هايي با اقلام روزمره و شكلات فروشي‌ها پول خرج كردن را بسيار آسان مي‌كنند.

با ديگر تورهاي مجازي الفباي سفر همراه باشد

با تورمجازي فلورانس، سفري به مهد هنر اروپا داشته باشيد

تيبيدابو

خود اين شهر از تپه هاي زيادي تشكيل شده است كه داراي ارتفاع متفاوت هستند. بلندترين نقطه (500 متر بالاتر از سطح دريا) كوه Tibidabo است كه منظره اي زيبا از بارسلونا را ارائه مي دهد و بهترين مكان براي گرفتن عكس هاي پانوراما مي باشد. در اين كوه قديمي ترين شهربازي بارسلونا با امكانات هيجان انگيزو همچنين يك كليسا با معماري خيره كننده وجود دارد. هر دو بناي ياد شده از دور دست ترين نقطه شهر بارسلونا قابل مشاهده هستند. از مركز شهر تا اين كوه با قطار تنها ۱۰ دقيقه زمان است و به همين دليل تماشاي اين مكان را در برنامه اصلي تور مجازي بارسلونا قرار داده ايم.

كليساي ساگرادا فاميليا

در ادامه تور مجازي بارسلونا، سراغ بزرگترين و باشكوه ترين كليساي دنيا يا همان ساگرادا فاميليا مي رويم. مي توان ساگرادا فاميليا در بارسلونا را به برج ايفل در پاريس تشبيه كرد. به اين منظور كه اگر قرار باشد فقط يك ديدني در اين شهر ببينيد، همين ساگراداي باشكوه است. ساگرادا فاميليا در آينده بلندترين ساختمان مذهبي در قاره اروپا خواهد بود و همانطور كه گفته شد ساختمان مركزي آن تا ارتفاع 170 متر مي رسد.

كليساي ساگرادا فاميليا با شكوه ترين كليساي جهان

ورزشگاه نيوكمپ

يكي از هيجان انگيزترين بخش هاي برنامه در تور مجازي بارسلونا بازديد از كمپ بازياي يكي از بهترين و پرطرفدارترين تيم هاي دنيا يعني بارسلونا اسپانيا مي باشد. استاديوم نيوكمپ يكي از باشكوه ترين ورزشگاه هاي اسپانيا و جهان مي باشد كه حتي اگر علاقه ‌اي به فوتبال نداشته باشيد از عظمت و شور و هيجان اين استاديوم به وجد مي‌آييد و آن را تحسين مي‌كنند. موزه نيوكمپ قطعا بهترين محل براي دوست ‌داران دنياي فوتبال است. اين موزه شامل بخش‌هاي مختلفي است: در اولين قسمت عكس‌ها، مدارك و نشان‌هاي پيروزي بر روي يك ديوار شيشه اي قرار داده شده است كه به شكل لمسي مورد استفاده بازديدكننده قرار مي‌گيرد.

وزشگاه نيوكمپ بزرگترين ورزشگاه در دنيا

سواحل بارسلونا

تماشاي سواحل بارسلونا يكي از هيجان انگيزترين و پرطرفدارترين كارهايي است كه هر گردشگري در سفر به اين شهر انجام مي دهد.مي توان گفت پياده‌ روي از ساحل بارسلونتا (Barceloneta) تا مركز خريد دياگونال مار (Diagonal Mar) تقريبا به مدت يك ساعت تمام طول مي‌كشد، اما اين پياده‌ روي موجب مي‌شود كه شهر را به‌ خوبي تماشا كنيد. ساحل بارسلونتا در اين شهر، ساحلي به طول 1100 متر است كه در طي سال ميزبان جمعيت زيادي از مردم محلي و گردشگران مي باشد. از اين منطقه به‌عنوان محبوب‌ ترين ساحل در شهر بارسلونا اسپانيا ياد مي شودد. اين ساحل، آب و عمق مناسبي براي شنا دارد. همچنين كافه ها و رستوران‌هاي متعددي در نزديكي آن پذيراي گردشگران هستند.

ميدان اسپانيا Plaza de España

تور مجازي بارسلونا را با تماشاي ميدان اسپانيا Plaza de España به پايان مي رسانيم كه يكي از بزرگترين ميادين شهر قرار دارد كه به مناسبت نمايشگاه بين المللي در سال 1929 افتتاح شد. در مقابل ميدان دو برج ونيزي به طول 47 متر وجود دارد و يك فواره پر زرق و برق دار ايجاد شده است كه كه با مجسمه هاي سبك باروك تزئين شده است. Plaza de España در بارسلونا به عنوان سمبل بزرگي سابق اين شهر و همزمان با نمادي از شهر-مدرن مدرن خدمت مي كند. اين يك نماد با شكوه است!

بازدید : 292
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

ويروس كرونا به كدام كشورها رسيده و چه كشورهايي فاقد كرونا هستند

چين، ايتاليا و ايران كشورهايي هستند كه آمار مبتلايان به ويروس كرونا در اين كشورها بالاي 10.000 نفر مي باشد.
اسپانيا، فرانسه، كره جنوبي، ايالات متحده امريكا، ژاپن، بريتانيا، سوييس نيز كشورهايي هستند كه تعداد افراد مبتلا كرونا در آن ها بين 1000 تا 10.000 تن مي باشد.
در ديگر كشورهاي جهان چون هلند، عراق، آلمان، فيليپين، سان مارينو، اندونزي، بلجيم، ناروي، استراليا، يونان، لبنان، الجزاير، ايرلند، مصر، هندوستان، آرژانتين، بلغارستان، دانمارك، اتريش، كانادا، تايلند، شيلي، تايوان، لوكزامبورگ، پانامه، آلباني، اكوادور، آذربايجان، مراكش، اوكراين، سودان، قطر، مالزي، فنلاند، بحرين، سنگاپور، اسرائيل، جمهوري چك، پرتغال، ايسلند، برزيل، روماني، استوني، كويت، عربستان سعودي، امارات متحده عربي، روسيه، ويتنام، صربستان، اسلواكي، برونئي، كرواسي، فلسطين، پرو، آفريقاي جنوبي، پاكستان، گرجستان، مجارستان، كاستاريكا، قبرس، مكزيك، سنگال، كلمبيا، روسيه، بوسني، مقدونيه شمالي، عمان، ارمنستان، تونس، مالديو، افغانستان، جمهوري دومينيك، بوليوي، مالديو، مارتينيك، سريلانكا، جزاير فارو، لتواني، پاراگوئه، جامايكا، كامبوجيه، گويان فرانسه، زيلاند جديد، تركيه، قزاقستان، رئونيون، اوروگوئه، بنگلادش، ساحل عاج، كوبا، ليختن‌اشتاين، جزاير مانش، پلي‌نزي فرانسه، گوادلوپ، هندوراس، پورتو ريكو، بوركينا فاسو، كامرون، كوراسائو، جمهوري كانگو، غنا، نيجريه، ونزوئلا، آندورا، آنتيگوآ و باربودا، جزاير كيمن، جمهوري افريقاي مركزي، اتيوپي، گابون، جبل الطارق، گواتمالا، گينه، اردن، كنيا، موريتانيا، مايوتي، موناكو، منگوليا، نپال، قبرس شمالي، جمهوري كانگو، رواندا، سن بارتلمي، سنت لوسيا، توگو، جزاير ويرجين ايالات متحده و واتيكان تعداد افراد مبتلا به ويروس كرونا زير 1000 نفر مي باشد.
طبق آخرين آمارها كشور چين بيشترين افراد مبتلا به ويروس كرونا را داشته و واتيكان نيز رتبه آخرين و كمترين تعداد را به خود اختصاص داده اند.

افرادي كه از شيوع كرونا جلوگيري مي كنند

تعداد افراد مبتلا به ويروس كرونا در برخي كشورهاي جهان

طبق آمار جديد ايتاليا تعداد مرگ و مير در اثر ابتلا به كرونا (كوويد-۱۹) در كل جهان به بيش از ۲۰ هزار نفر رسيد.
بر اساس آمار رسمي كشورها تا كنون حدودا ۴۵۰ هزار نفر در سراسر جهان به ويروس كرونا مبتلا شده‎‌اند.

تعداد افراد مبتلا به كرونا در كشور ايتاليا

تعداد موارد جديد مرگ افراد مبتلا به كرونا در كشور ايتاليا در روز گذشته به ٦٨٣ تن رسيده و مجموعا بيش از ۷۵۰۰ نفر به خاطر ابتلا به ويروس كرونا در اين كشور جان خود را از دست داده‌اند. اين آمار نشان دهنده بيشترين تعداد مرگ و مير در بين كشورهاي جهان مي باشد.داز چند روز گذشته تا به حال پنج هزار و ۱۲۰ مورد جديد مبتلا در كشور ايتاليا به ثبت رسيده كه اين آمار نشان دهنده نسبت كاهش آمار ميتلايان نسبت به دو روز گذشته مي باشد.

ويروس كرونا

آمار مبتلايان به ويروس كرونا در كشور اسپانيا

اسپانيا نيز مرگ ۷۳۸ نفر را در اين كشور بر اثر ابتلا به ويروس كرونا (كوييد-۱۹) در شبانه روزگذشته اعلام كرده است و آمار جانباختگان اين كشور به بيش از ۳۴۰۰ نفر رسيد.
بر اين اساس اسپانيا بعد از ايتاليا با بيش از ۶۸۰۰ قرباني، بيشترين آمار تلفات بر اثر ويروس كرونا را در جهان را ثبت كرده و از كشور چين كه مركز شيوع بيماري كرونا بوده نيز پيشي گرفته است. آمار رسمي جان باختگان مبتلا به كرونا در چين سه هزار و ۲۸۵ نفر بوده است. طبق آخرين آمارها نيز تعداد كل افراد مبتلا به كرونا در كشور اسپانيا به حدود ۴۸ هزار نفر رسيده است.

وضعيت كشورهاي اروپايي در پي شيوع كرونا

در سراسر دنيا بيش از ۴۵۰ هزار مورد مبتلا به ويروس كونا تأييد شده و اروپا در حال حاضر كانون اين اپيدمي مي باشد.

تعداد مبتلايان به ويروس كرونا در فرانسه

روز سه شنبه كشور فرانسه رتبه پنجم جهان را در افراد مبتلا به كرونا به خود اختصاص داد كه بيش از هزار مورد مرگ بر اثر ويروس كرونا در آن ثبت شده است. يك رتبه ارشد بهداشتي در اين كشور هشدار داده كه اين آمار مي تواند بالاتر نيز باشد، چراكه هزار و ۱۰۰ مورد ثبت شده تنها كساني هستند كه در بيمارستان هاي اين كشور فوت شده اند. مشاوران علمي دولت خواستار افزايش دوره تعطيلي و منع رفت و آمد از ۱۵ روز به شش هفته شده اند.

آمار مبتلايان به كرونا در روسيه

در كشور روسيه نيز آمار مبتلايان به كوويد-۱9 به ۶۵۸ تن افزايش يافته است.

اخبار بيشتر در مورد ويروس كرونا

جديدترين اخبار گردشگري در جهان بعد از شيوع ويروس كرونا

گزارش تصويري از تاثير كرونا بر صنعت گردشگري

آخرين وضعيت عبور و مرور از ايران به كشورهاي خارجي

بازدید : 284
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

گردشگري، پوياترين صنعت در جهان است كه زيرشاخه هاي گوناگوني دارد كه در اين بين مي توان به گردشگري سلامت، گردشگري پزشكي، گردشگري تاريخي، طبيعت گردي و... اشاره كرد.

در ادامه به بررسي تعدادي از كشورهاي دنيا مي پردازيم كه در كدام بخش از اين صنعت در حال پيشرفت هستند.

سريلانكا ايده آل ترين مقصد گردشگري سلامت

كشور سريلانكا امروزه توانسته است با برخورداري از جاذبه هاي طبيعي خود و معابد شگفت انگيزش موجب شود تا گردشگران زيادي با خريد تور سريلانكا به اين سرزمين جذاب سفر كنند. نيز باتوجه به سياست هاي تعيين شده در زمينه گردشگري سلامت سريلانكا حال اين كشور در اين زمينه نوپا شده است.

تركيه، مقصدي با مراكز خريد شيك

در تركيه علاوه بر تماشاي جاذبه هاي تاريخي و ديدني اين شهر، مي توان در نمايشگاه ها و فستيوال هاي مختلف بين المللي نيز حضور پيدا كرد. نمايشگاه هاي استانبول تركيه چند سالي است كه جايگاه خود را در عرصه بين المللي پيدا كرده اند و تاجراني را از سراسر دنيا به خود جذب مي كند. نمايشگاه بين المللي مبلمان، جشنواره قهوه، جشنواره خريد، مركز خريد تراسيتي و فروشگاه هايي نظير فلورمار نمونه اي از مكان ها و رويدادهاي محبوب در تركيه مي باشند.

فروشگاه لوازم ارايش در انتاليا


طبيعت گردي در مالزي

مالزي كشوري در جنوب شرق آسياست و از دو بخش اصلي تشكيل شده است كه هر كدام توسط درياي چين از هم جدا شده اند. جاذبه هاي گردشگري مالزي مانند جزاير زيبا، سواحل، شهرهاي بسيار زيبا، مكانهاي تاريخي و ماجراجويي به گردشگران تور مالزي تجربه كم نظيري را ارائه مي دهند.

روسيه، كشور تزارها

روسيه، پهناورترين كشور دنيا كه با برخورداري از بناهايي با معماري منحصر به فرد ،كليساهاي بزرگ و ديگر مناطق توريستي و مخصوصا طبيعي خود همچون ميدان سرخ، كاخ كرملين و رودخانه نيوا سالانه گردشگران زيادي را جذب مي كند .مسكو، سنت پترزبورگ و قازان علاوه بر اينكه مكان هاي براي تماشاي تاريخ و قدمت اين كشور مي باشند سه تا از بهترين شهرهاي جهان براي توريسم سلامت و يا پزشكي نيز هستند و اكثر مسافران تور روسيه به اين سه شهر زيبا سفر مي كنند.

نمايشگاه گردشگري سلامت مسكو و نمايشگاه لوازم چشم پزشكي نمونه اي از نمايشگاه هاي بين المللي روسيه اين كشور مي باشند كه گردشگران زيادي را در عرصه پزشكي جذب مي كنند.

تايلند، تلفيق طبيعت بكر و معابد

تايلند محبوب ترين مقصد توريستي در جنوب شرقي آسيا مي باشد و به همين دليل است كه تقريبا هر چيزي را مي توانيد در آن پيدا كنيد، از سواحل كريستالي آبي و جنگل هاي انبوه گرفته تا غذاي هاي عالي و خانه هاي ساحلي ارزان قيمت و برخي از بهترين هتل هاي لوكس جهان. جزيره في في پوكت و باغ گل رز بانوك ، پارك ملي خائو سوك نمونه اي از جاذبه هاي اين كشور هستند.

بازدید : 283
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

سفر به هر منطقه اي در تركيه، لذت خاص خود را دارد. از تماشاي بناهاي تاريخي استانبول كه يادآور حكومت عثماني هستند گرفته تا تفريح در سواحل زيباي آنتاليا و گشت و گذار در مناطق سرسبز ترابزون؛ كه همه و همه بيانگر وجود انواع ديدني ها و تنوع تفريحات در اين كشور خاص مي باشد. در اين بخش مي خواهيم تا شما را با يكي ديگر از شهرهاي زيباي تركيه آشنا كنيم. پس با ما همراه باشيد.

اين شهر زيبا كجاست و چه نام دارد؟

كوش آداسي، شهري ساحلي، در كرانه هاي درياي اژه كه در 90 كيلومتري جنوب ازمير قرار دارد و اطراف آن مملو از بناهاي تاريخي مي باشد. اين شهر يكي از ايده آل ترين و رويايي ترين مقصد در كشور تركيه مخصوصا در فصل تابستان براي آن دسته از افراد است كه به دنبال تجربه انواع تفريحات هستند مي باشد و به همين دليل تور كوش آداسي به يكي از تورهاي پرطرفدار دنيا تبديل شده است و مردم مي توانند به گشت و گذار در كوش آداسي بپردازند.

كوش آداسي از جنوب با جزيره ي ديلك و از سمت شمال با پاموجاك و همچنين سلجوق همسايه است و ا ز طرفي نزديك بودن آن به جزيره يوناني ساموس، رفت و آمد آساني را ميان دو منطقه حتي با قايق موتوري ساده فراهم كرده، و همين امر سبب رهسپاري و حضور پرشمار گردشگران به اين شهر ساحلي زيبا شده است.

چرا كوش آداسي به جزيره پرنده شهرت دارد؟

جزيره كبوتر با منظره اي چشم‌نواز توجه هر گردشگري را جذب مي‌كند اين جزيره به خاطر اينكه در مسير مهاجرت پرندگان مختلف قرار دارد به عنوان جزيره پرندگان نيز شناخته مي‌شود و در دوره عثماني، نام اين جزيره به شهر داده شد و شهر به نام "Kusadasi" (جزيره پرنده) نامگذاري شد در دوران امپراتوري عثماني و پيش از آن از اين جزيره براي دفاع برابر دزدان دريايي استفاده مي‌شد. همچنين اين لقب به‌ واسطه شكل جزيره كه شبيه به يك پرنده است نيز ديگر نظريه در بوجود آمدن اين عنوان مي باشد.

تاريخ كوش آداسي، از چه مي گويد؟

همانگونه كه گفته شد، كوش آداسي شهري باقدمت مي باشد كه بناهاي تاريخي اطراف اين شهر، به تنهايي گوياي اين موضوع هستند. تاريخچه اين شهر به 3000 سال قبل از ميلاد مسيح باز مي گردد و نكته جالب اين است كه در برهه اي از زمان (546 سال پيش از ميلاد) اين شهر به تصرف ايرانيان درآمده و 300 سال بعد امپراتوري روم مجددا آن جا را تصاحب كرد. بعد از حمله سلطان محمد فاتح ، اين شهر در سال 1413 توسط امپراتوري عثماني اداره مي شد. در دوران سلطنت عثماني ها، كوشي آداسي به ساختمان هاي با شكوه مشهور شد.

تماشاي بناها و سازه هاي تاريخي براي هر مسافري لذت بخش است و به همين دليل اگر قصد داريد تا در تاريخ اين شهر غرق شويد به شهر پريه نه Priene برويد و از بقاياي آن جا ديدن كنيد و بعد از آن سري به خانه ويرجين ماريvirgin mary بزنيد تا از نزديك شاهد خانه مريم مقدس باشيد.

از ديگر جاذبه هاي تاريخي كوش آداسي مي توان به كاروانسراي اوكوز محمد پاشا و مسجد عيسي بيگ تركيه اشاره كرد كه هركدام به ترتيب به جا مانده از دوره سلجوقي و امپراتوري بزرگ عثماني مي باشند.

با تماشاي جاذبه هاي گردشگري كوش آداسي، روحي تازه به زندگي بخشيده مي شود

كوش آداسي به واسطه تمدن و طبيعت بي نظيري كه دارد از جاذبه هاي متنوعي نيز برخوردار مي باشد كه تماشا و گشت و گذار در هر كدام لحظاتي پر از خاطره را رقم ميزند. مي توان گفت اولين و مهم ترين انگيزه هر مسافري در سفر به كوش آداسي، گشت و گذار در سواحل فوق العاده درياي اژه مي باشد. اما نمي توان ديدني هاي كوش آداسي را به بقاياي تاريخي و درياي آبي اين شهر محدود كرد و به همين دليل پيشنهاد مي كنيم تا به غار كاراجاKaraca Cave و غار سيرتلائيني برويد تا شاهد شاهكار طبيعت در اين شهر باشيد.

حس آرامش، در هتل هاي كوش آداسي

توجه و رسيدگي به زير ساخت ها در كوش آداسي، يكي از اصل هاي مهم در تبديل شدن اين شهر به يك منطقه توريستي مي باشد و به عنوان مثال ساخت انواع هتل هاي مجلل در كوش آداسي از مواردي مي باشد كه در اين معقوله مي گنجد و اكنون در نقاط مختلف اين شهر مي توان شاهد اقامتگاه هاي شيك و لوكس بود.

نمونه اي از هتل هاي لوكس كوش آداسي مي باشند كه مي توان در آن ها شاهد ارائه بهترين خدمات و تفريحات گوناگون جهت رفاه و آسايش مهمانان بود.

كوش آداسي و انواع تفريحاتي كه مي توان در اين شهر انجام داد را در مطالب زير بشناسيد

گردش 2 روزه با تور كوش آداسي

جيپ سافاري جذاب و مهيج

در شهر تاريخي پرينه گشتي بزنيد

بازدید : 241
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

گردشگري سلامت يكي از راه هايي است كه در سال هاي اخير موجب شده است تا افراد نيازمند جهت درمان به سراغ ديگر شهرها و كشورها بروند و اين در حاليست كه در يكسال گذشته جمعيت زيادي فقط براي استفاده از امكانات درماني به كشورهاي ديگر سفر كرده‌اند. در ادامه به بررسي كشورهايي مي پردازيم كه از امكانات درماني و رفاهي با كيفيتي برخوردار هستند و سعي مي‌كنند علاوه بر اين كه بيمارستان‌هايشان امكانات درماني و كادر متخصص، داشته باشند، محل‌هايي براي تفريح و تقويت روحيه هم باشند.

روسيه

روسيه، پهناورترين كشور دنيا كه با برخورداري از بناهايي با معماري منحصر به فرد ،كليساهاي بزرگ و ديگر مناطق توريستي و مخصوصا طبيعي خود همچون ميدان سرخ، كاخ كرملين و رودخانه نيوا سالانه گردشگران زيادي را جذب مي كند . مسكو، سنت پترزبورگ و قازان علاوه بر اينكه مكان هاي براي تماشاي تاريخ و قدمت اين كشور مي باشند سه تا از بهترين شهرهاي جهان براي توريسم سلامت و يا پزشكي نيز هستند و اكثر مسافران تور روسيه مسكو سنت پترزبورگ به اين سه شهر زيبا سفر مي كنند.

بعد از نارضايتي هايي كه از شهروندان اين كشور مبني بر نحوه درمان و پزشكي در يك نظر سنجي به ثبت رسيده بود. دولت اين كشور با سرمايه گذاري و استفاده از نيروهاي متخصص و كاربلد و همينطور برگزاري نمايشگاه هاي مختلف در حوزه تجهيزات پزشكي و توريسم سلامت در تلاش است تا توجه جمعيت زيادي از مردم دنيا را به سمت خود جلب كند. نكته قابل ذكر اين است كه دندان ‌پزشكي محبوب‌ ترين بخش پزشكي براي گردشگران جارجي مي باشد كه به روسيه سفر مي‌كنند و حدود 45 درصد از تمامي بيماران بين المللي روسيه در جستجوي ملاقات با دندان ‌پزشك هستند. از جمله نمايشگاه هاي بين المللي كه در سال هاي اخير در اين حوزه برگزار شده است را مي توان به موارد زير اشاره كرد:

مالزي مالزي كشوري در جنوب شرق آسياست و از دو بخش اصلي تشكيل شده است كه هر كدام توسط درياي چين از هم جدا شده اند. جاذبه هاي گردشگري مالزي مانند جزاير زيبا، سواحل، شهرهاي بسيار زيبا، مكانهاي تاريخي و ماجراجويي به گردشگران تور مالزي تجربه كم نظيري را ارائه مي دهند.

اما علاوه بر برخورداري اين كشور از جاذبه هاي بي نظير و حضور مسافران براي تماشاي زيبايي هاي آن جا، توريسم سلامت كه ديگر شاخه در صنعت گردشگري مي باشد، دومين منبع درآمد ملي در مالزي محسوب مي شود از اين رو دولت مالزي به گردشگري سلامت به منزله ابزاري براي رشد اقتصادي كشور مي نگرد. مالزي از ميان كشورهاي جنوب شرق آسيا ديرتر از تايلند فعاليت خود را در حوزه ي گردشگري پزشكي آغاز نمود اما به سرعت توانست پيشرفت كند و به رقبا برسد و به يكي از برترين مقاصد در اين عرصه تبديل شود. مالزي به عنوان يك مقصد ايده آل در گردشگري پزشكي، به واسطه برخورداري از مزايايي از جمله حضور متخصصان برتر مراقبت سلامت در رشته هاي مختلف پزشكي، تسلط كاركنان پزشكي بر زبان انگليسي، هزينه هاي مناسب درمان توسط دولت حمايت شده و به توسعه رسيده است.

در ميان درمان هايي كه در اين كشور به بيماران خارجي ارائه مي شود مي توان به جراحي پلاستيك، جراحي قلب و قفسه سينه، درمان هاي باروري، راديولوژي، معاينات كلي پزشكي و جراحي هاي ارتوپدي اشاره كرد. كه در ميان گردشگران پزشكي كه به مالزي مي آيند شهروندان اندونزي بيشترين درصد را از آن خود كرده اند وبعد از آن سنگاپور و ژاپن قرار دارند. نكته جالب اين است كه مالزي با ارائه خدمات متناسب با دين، فرهنگ و مليت هاي گوناگون است.

در حقيقت، هويت اسلامي كشور مالزي، موضوعي مهم براي جذب بيماران مخصوصا از آسياي غربي و خاورميانه است.

دو كشور روسيه و مالزي از جاذبه هاي طبيعي فراواني برخوردار هستند كه براي بازديد از آنها نيازمند بهترين تورهاي مسافرتي به روسيه و مالزي مي باشيد. الفباي سفر در تلاش است تا بهترين لحظات را براي شما رقم بزند. پس تنها كافيست به وبسايت https://www.alefbatour.com مراجعه كنيد و سفر خود را آغاز نمائيد. جهت مشاوره با كارشناسان گردشگري الفباي سفر، مي توانيد با شماره 0214935 تماس بگيريد.

بازدید : 287
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

مبلمان، كلمه اي كه در دهه هاي اخير رنگ و روي تازه اي به فضاهاي مختلف بخشيده است. از مبلمان شهري گرفته تا مبلمان اداري و خانگي تاثير بسزايي در زيبايي دكوراسيون اين فضاها گذاشته است. اهميت مبلمان هاي اداري و خانگي باعث تنوع بسيار بالا در توليد انواع مدل ها و طرح هاي اين محصولات شده است. احتمالا اين سوال برايتان پيش بيايد كه چگونه با صرف زمان كوتاه و چند روزه اين تنوع را لمس كنيد. به منظور اين كار بهتر است نمايشگاه هاي مختلف مبلمان را دنبال كنيد.

حال به اين رسيديم كه از كدام نمايشگاه ها مي توانيم ديدن كنيم. شهرهاي مختلفي در داخل و خارج كشور نمايشگاه هاي بسياري را برگذار مي كنند، اما تنها يك شهر در همسايگي ايران است كه از بزرگترين نمايشگاه هاي مبلمان برخوردار است و جايگاه معتبرترين برندها با مرغوب ترين محصولات است. استانبول، شهري كه سفر به آن علاوه بر برطرف كردن نيازتان در زمينه مبلمان، گزينه هاي بسيار زياد و شگفت انگيزي را براي گردش چند روزه در خود جاي داده. اين شهر سالانه ميزبان گردشگران بسياري مي باشد كه با خريد تور تركيه ارزان به اين شهر سفر مي كنند و چند روزي را در كناره تنگه بسفر سپري خواهند كرد.

در استانبول مي توان تفريحات متنوعي را از تماشاي جاذبه هاي تاريخي كه يادآور امپراطوري عثماني هستند گرفته تا تفريحات مدرن در كشتي كروز و پارك هاي آبي تجربه كرد. باتوجه به اينكه امروزه استانبول به يكي از مقاصد پرطرفدار گردشگري در دنيا تبديل شده است، همانطور كه گفته شد علاوه بر تماشاي جاذبه هاي تاريخي و ديدني اين شهر، مي توان در نمايشگاه ها و فستيوال هاي مختلف بين المللي نيز حضور پيدا كرد. نمايشگاه هاي استانبول چند سالي است كه جايگاه خود را در عرصه بين المللي پيدا كرده اند و تاجراني را از سراسر دنيا به خود جذب مي كند.

نمايشگاه مبل استانبول

از نمايشگاه هاي مختلف بين المللي و جالب استانبول مي توان به موارد زير اشاره كرد.

  • نمايشگاه نان و شيريني استانبول تركيه
  • جشنواره خريد استانبول
  • جشنواره شناي عرض تنگه بسفر
  • جشنواره دوسالانه استانبول
  • نمايشگاه مبلمان IMOB استانبول تركيه
  • جشنواره آشپزي در شهر استانبول

نمايشگاه مبلمان استانبول

قبل از هرچيزي بايد گفت كه رقابت تركيه با كشورهاي فعال در صنعت مبلمان در زمينه‌ قيمت، كيفيت و طراحي درحال افزايش است. و به همين دليل نمايشگاه مبلمان استانبول تركيه با هدف حمايت از اين صنعت، در كشورهاي خاورميانه، آسيا، اروپا، آمريكا و آفريقا گسترش يافته است. تركيه قصد دارد تا سال ۲۰۲۳، با صادرات معادل 10 بيليون دلار، به پنجمين كشور توليدكننده دنيا در صنعت مبلمان تبديل شود.

نمايشگاه مبلمان استانبول يكي از مهم‌ترين رويدادهاي تجاري دنياي مبلمان مي باشد كه توجه بسياري از علاقه مندان و پيشگامان اين حوزه به تركيه جلب مي شود. زيرا اين نمايشگاه بستري براي ارائه جهاني سطح كيفي و طراحي توليدكنندگان است.

نمايشگاه مبلمان با به نمايش گذاشتن آخرين و جديدترين محصولات در اين صنعت، اهميت صنعت مبلمان كه يكي از صنايع رو به رشد تركيه مي‌باشد را نشان مي دهد. هدف از برگزاري اين رويداد گردهم آوردن فعالان صنعت مبلمان و خريداران مناسب زير يك سقف، با درنظر گرفتن اندازه و اهداف صنعت مي ‌باشد.

آلباني، بلژيك، فرانسه، لهستان، آلمان، آمريكا، هلند، روسيه و كرواسي از كشورهاي اروپايي هستند كه جديدترين محصولات خود را در نمايشگاه استانبول به نمايش مي‌گذارند.

نمايشگاه مبل استانبول

از محصولات نمايشگاه مبلمان استانبول مي توان به:

  • ست مبلمان منزل
  • ست مبلمان اداري
  • ميز ناهارخوري
  • مبلمان راحتي
  • مبلمان مخصوص فضاهاي باز
  • كاناپه‌هاي تاشو و تخت ‌شو
  • دكورهاي تلويزيون
  • مبلمان اداري
  • صندلي‌هاي راحتي و گردان
  • مبلمان مخصوص فضاهاي باز
  • انواع روكش هاي تزييني

اشاره كرد.

علاقه مندان مي توانند با تور استانبول ارزان از اين نمايشگاه از 21 الي 26 ژانويه ديدن نمايند.

استانبول، در طول سال ميزبان نمايشگاه هاي بين المللي گوناگوني است كه براي بازديد و گشت و گذار در آنها نيازمند بهترين تورهاي مسافرتي به اين شهر مي باشيد. الفباي سفر در تلاش است تا بهترين لحظات را براي شما رقم بزند. پس كافيست به وبسايت آژانس مسافرتي الفباي سفر مراجعه كنيد و سفر خود را آغاز نمائيد.

جهت مشاوره با كارشناسان گردشگري الفباي سفر، مي توانيد با شماره 0214935 تماس بگيريد.

بازدید : 272
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

با شروع سال جديد و آغاز تعطيلات نوروزي فرصت بسيار مناسبي به وجود مي آيد تا خستگي يك سال گذشته را از تن بيرون كنيم و براي اين كار روش هاي متفاوتي وجود دارد اما بهترين و محبوبترين راه براي دوري از روزمرگي و رفع خستگي مسافرت است. اما قبل از هر كاري بدست آوردن اطلاعات از جاذبه هاي گردشگري، هتل ها، آداب و رسوم، فرهنگ ها و ... مي تواند در برخورداري از يك سفر عالي كمك زيادي كند. به همين دليل در اين بخش به دنبال ارائه اطلاعات و مطالبي مفيد در دو مقصد پرطرفدار ميان ايرانيان هستيم.

كشور لبخندها، تايلند

تايلند محبوب ترين مقصد توريستي در جنوب شرقي آسيا مي باشد و به همين دليل است كه تقريبا هر چيزي را مي توانيد در آن پيدا كنيد، از سواحل كريستالي آبي و جنگل هاي انبوه گرفته تا غذاي هاي عالي و خانه هاي ساحلي ارزان قيمت و برخي از بهترين هتل هاي لوكس جهان.

در اين كشور هر چيزي براي هر سليقه و بودجه اي وجود دارد. تايلند به عنوان تنها كشور جنوب شرقي آسيا كه هرگز مورد استعمار قرار نگرفت، با مكان هاي فرهنگي و تاريخي باورنكردني از جمله ويرانه هايي كه صدها سال قدمت دارند، تزئين شده است.

باغ گل رز بانكوك

باغ گل رز در مساحتي حدود 750 كيلومتر مربع و در 30 كيلومتري مركز بانكوك وجود دارد كه از بزرگترين باغ هاي گل رز دنيا به شمار مي رود. علاوه بر گل رزهاي زيبا و رنگارنگ در اين باغ، بيش از 200 نوع گل ديگر از جمله كوكب و ميخك و نيلوفر وجود دارد كه عطر و بوي بي نظير اين گل ها حتي تا فاصله ي دور به مشام مي رسد. وجود درياچه اي زيبا در كنار اين باغ جلوه و زيبايي اين محل را دو چندان كرده است.

جزيره في في پوكت

در 48 كيلومتري جزيره پوكت، جزيره في في وجود دارد. صخره هايي از جنس آهك اين جزيره را در برگرفته است. ساحل هاي شني جذاب و غارهاي شگفت انگيز نيز از ديگر جاهاي ديدني اين منطقه مي باشد. جزاير شش گانه في في كه به زيبا ترين جزيره هاي گرمسيري جهان شهرت دارند، دو جزيره اصلي را دربر دارد كه يكي از آن ها خالي از سكنه بوده و به نام في في شهرت دارد و در ديگري مسلمانان جنوب تايلند زندگي مي كنند.

جزيره في في پوكت

پارك ملي خائو سوك

پارك ملي خائو سوك (Khao Sok) با بزرگترين وسعت جنگل هاي بكر در تايلند، يك مكان ديدني براي افرادي است كه مي خواهند خود را در زيبايي طبيعي تايلند غرق كنند. بقايايي از جنگل هاي باراني باستاني در سراسر پارك كشيده شده است كه توسط رشته كوه هاي آهكي چشمگير شكافته شده اند. بيش از 5 درصد از گونه هاي جانوري جهان را مي توان در اين پارك ملي دوست داشتني مشاهده كرد. پارك ملي خائو سوك (Khao Sok) همچنين داراي شگفتي هايي تشكيل شده از مسيرهاي خاكي، آبشارهاي بلند و درياچه زيبا است.

موارد ذكر شده تنها 3 تا از ديدني هاي تايلند هستند كه با تور تايلند مي توان سفري خاطره انگيز را در كشور لبخندها تجربه كرد.

مدرنترين شهر خاورميانه، دبي

دبي بزرگترين شهر در كشور امارات است و در جنوب ايران و در پيرامون خليج فارس و در شبه جزيره عربستان قرار دارد. به علت موقعيت جغرافيايي كه دبي در آن قرار دارد، اين شهر را به يك بندر مهمي در قرن بيستم تبديل كرده است. زبان رسمي مردم اين شهر، عربي است ولي به زبان انگليسي صحبت كردن نيز ميان مردم اين شهر رواج پيدا كرده به صورتي كه به زبان اوليه اين شهر تبديل شده است . دبي شهري پيشرفته و مدرن است مناطق ديدني دبي در ميان گردشگران از محبوبيت زيادي برخوردار است به همين دليل تور دبي متقاضيان بسيار زيادي دارد و در ادامه به تعدادي از جاذبه هاي گردشگري دبي اشاره شده است.

برج خليفه دبي

برج خليفه ( Burj Khalifa) در ميان انواع جاهاي ديدني دبي، بلندترين و آسمان خراش ترين برج دنيا است. اين برج با ارتفاع 829.8 متر و در 160 طبقه در سال 2010 به بهره برداري رسيد. بالا رفتن از آسانسور با بالاترين سرعت ممكن و تماشاي بيابان از يك سو و از سوي ديگر اقيانوس از افراز اين برج بسيار هيجان انگيز است. حتي در شب نيز بازديد از اين برج با وجود چشم اندازهاي روشن دبي بسيار لذت بخش است. معماري اين آسمان خراش دربردارنده عناصر فرهنگي و تاريخي ويژه از جمله مناره هاي مارپيچ است.

برج خليفه دبي

پارك الممزر دبي

پارك الممزر دبي يكي از بهترين و محبوب ترين پاركهاي اين شهر براي تفريح كردن است. اين پارك در 5 كيلومتري بندر حمريا و در خليج كوچكي در روبه روي شارجه واقع شده است. مساحت اين پارك نزديك به 160 هكتار بوده و انواع گونه هاي گياهي و درخت هاي فراوان از جمله درخت نارگيل را در خود جاي داده است. وجود 5 ساحل محبوب و امكانات رفاهي فراوان جذابيت اين پارك را دوچندان كرده است

انواع مراكز خريد، پارك هاي آبي و محله هاي قديمي نيز از جاذبه هاي گردشگري اين شهر مدرن هستند كه سفري عالي را براي گردشگران رقم ميزنند.

دو كشور تايلند و امارات داراي جاذبه هاي گردشگري بسيار زيادي هستند كه براي بازديد و گشت و گذار در آنها نيازمند بهترين تورهاي مسافرتي به دبي، بانكوك، پاتايا و پوكت مي باشيد. الفباي سفر در تلاش است تا بهترين لحظات را براي شما رقم بزند. پس كافيست به وبسايت آژانس الفباي سفر مراجعه كنيد و سفر خود را آغاز نمائيد.

جهت مشاوره با كارشناسان گردشگري الفباي سفر، مي توانيد با شماره 0214935 تماس بگيريد.

بازدید : 430
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

استفاده از لوازم آرايشي تاثير مهمي در زيبايي بانوان دارد، اما اين زيبايي نبايد به هر قيمتي باشد. خريد، انتخاب برند و همچنين معتبر بودن فروشگاهي كه از آن لوازم آرايشي را تهيه مي كنيد فاكتورهاي مهمي براي سلامت پوست شما مي باشند، چراكه لوازم آرايشي تاثير مستقيم بر پوست دارند و در صورت استفاده از لوازم آرايشي نامرغوب ممكن است اثرات جبران ناپذيري روي پوست بگذارند.

فروشگاه هاي معتبر لوازم آرايشي در داخل و خارج از كشور بسيارند، اما برخي بانوان تمايل دارند در سفرهاي خارجي لوازم آرايشي خود را تهيه كنند. اگر شما هم در فكر سفر به خارج از كشور هستيد تا علاوه بر تفريح و گشت و گذار خريد لوازم آرايشي را نيز انجام دهيد، شهر آنتاليا در كشور تركيه را به شما پيشنهاد مي كنيم.

جدا از جاذبه هاي تاريخي آنتاليا و باستاني و البته فستيوال هاي متنوعي كه دارد، اين شهر تعداد زيادي از مسافرانش را صرفا به دليل مراكز خريد متنوع و عرضه‌ي اجناسي با قيمت‌هاي مناسب به خود جذب مي‌كند. در مناطق مختلف آنتاليا فروشگاه ها يا مراكز خريد مدرن ايجاد شده اند. همچنين با توجه به استقبال مسافران و البته تبديل شدن آنتاليا به يك مقصد ايده آل گردشگري بيشتر برندهاي مطرح دنيا شعبه هاي فراواني در اين شهر تاسيس نمودند و محصولات خود را به شهروندان كشور و گردشگران خارجي عرضه مي‌كنند.

بسياري از مردم گمان مي‌كنند كه در تركيه بيشتر پوشاك و لوازم چرم با قيمت هاي مناسب عرضه مي شود اما در توليد و عرضه‌ي ساير اقلام هم حرفي براي گفتن دارد و همچنان تركيه به عنوان مقصدي جذاب براي خريد شناخته مي‌شود اگرچه در اين قضيه شكي نيست كه صنعت مد و لباس اين كشور بسيار شهرت دارد. در ادامه به بررسي مراكز و فروشگاه هاي آرايشي بهداشتي تركيه و مخصوصا آنتاليا مي پردازيم تا با برندهاي معتبر بيشتر آشنا شويد و اطلاعاتي بدست آوريد.

فروشگاه فلورمار flormar

يكي از برندهاي معتبر لوازم آرايشي و بهداشتي در كشور تركيه و مخصوصا آنتاليا برند فلورمار (flormar) مي‌باشد. فروشگاه (flormar) از مراكز تخصصي لوازم آرايشي و بهداشتي با سابقه مي‌باشد كه از شيك ‌ترين مراكز خريد در آنتاليا محسوب مي‌شود. رفتن به اين فروشگاه در صورت خريد تور تركيه يك پيشنهاد مي باشد زيرا مي توان بهترين لوازم آرايشي بهداشتي را در اين فروشگاه خريدار كرد.

ناگفته نماند در ابتدا اين برند آرايشي و بهداشتي در شهر ميلان تأسيس شد. اما بعدها تركيه‌اي ها اين برند را خريداري كرده و به تركيه منتقل كردند. اين گروه در توليد لوازم آرايشي و بهداشتي با تنوع، دقت و رعايت موارد بهداشتي محصولات خود توانست در ۲۰۱۴ رتبه برتر را از آن خود كند. امروزه اين برند به برندي جذاب براي زنان جهان تبديل شده است و در اين سال‌ها توانسته است كمك‌هاي زيادي به زيبايي زنان در سراسر جهان كند.

ديگر فروشگاه هاي لوازم بهداشتي و آرايشي

يكي از مراكز خريد آنتاليا كه شهرت فراواني دارد مركز خريد تراسيتي است كه داراي 150 غرفه و فروشگاه از جمله بخش هاي لوازم آرايشي و بهداشتي، پوشاك، كيف و كفش، ساعت و جواهرات، لوازم ديجيتال و خانگي، فروشگاه هاي اسباب بازي و ورزشي مي باشد.

در اين مركز خريد فروشگاه هاي مختلف لوازم ارايشي و بهداشتي مشغول فعاليت هستند كه به شرح زير مي باشند.

  • BODY SHOP واحد 38
  • EMO OPTIK واحد 50
  • SEPHORA واحد 55
  • GOLDEN ROSE واحد 111
  • M.A.C واحد 64
  • YILMAZ OPTIK واحد 18
  • MEY KUAFOR واحد 11
  • SEVIL واحد 77
  • WATSONS واحد 28

تور نمايشگاه بيوتي آنتاليا

يكي ديگر از نمايشگاه هاي بين المللي كه هر ساله در شهر آنتاليا برگزار مي شود، تور نمايشگاه بيوتي آنتاليا است كه درواقع به تور آموزش آرايشگري يا تور همايش بين المللي فشن مو نيز شهرت دارد. نمايشگاه بيوتي آنتاليا (beauty) در واقع يكي از معروفترين نمايشگاه بين المللي تجارت در زمينه محصولات آرايشي، بهداشتي زيبايي، مو و عطرها در جهان نيز مي باشد.

در طول اين نمايشگاه دوره هاي آموزشي براي علاقه مندان به آرايش و زيبايي كه با سفر به آنتاليا خود را به اين شهر رسانده اند، برگزار مي گردد كه بازديدكنندگان اين نمايشگاه از اقصي نقاط دنيا به اين شهر مي آيند و ايرانيان نيز به كمك تور آنتاليا مي توانند علاوه بر حضور در اين نمايشگاه در بهترين هتل هاي آنتاليا اطراف نمايشگاه اقامت داشته باشند.

آنتاليا، جاذبه ها و مراكز خريد مدرن و فراواني دارد كه براي بازديد و گشت و گذار در آنها نيازمند بهترين تورهاي مسافرتي به اين شهر مي باشيد. الفباي سفر در تلاش است تا بهترين لحظات را براي شما رقم بزند. پس كافيست به وبسايت آژانس هواپيمايي الفباي سفر مراجعه كنيد و سفر خود را آغاز نمائيد.

جهت مشاوره با كارشناسان گردشگري الفباي سفر، مي توانيد با شماره 0214935 تماس بگيريد.

بازدید : 287
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

تايلند امروزه به يكي از مقاصد گردشگري پر طرفدار نه تنها در ميان مردم ايران بلكه جهانيان تبديل شده است و در اين بين بانكوك و پوكت دو تا از شهرهاي توريستي و زيباي اين كشور هستند. شهر بانكوك پايتخت كشور تايلند است كه هر آن چه كه گردشگران اين كشور انتظار داشته باشند در آن جا برايشان فراهم مي شود. جاذبه هاي تاريخي و مدرن در كنار هم سبب شده اند تا جذابيت ويژه اي در اين شهر به وجود بيايد.
پوكت نيز اخيرا يكي از جذاب ترين جاذبه هاي گردشگري قاره آسيا به شمار مي رود. اغلب مسافراني كه به اين شهر سفر مي كنند، سراغ سواحل و اقامتگاه هاي جزيره اي اين شهر مي روند. با توجه به اينكه تعدادي از گردشگران علاقه مند هستند تا مقاصد بيشتري از كشور تايلند را تماشا كنند به همين دليل ترجيح مي دهند تا با استفاده از تور بانكوك به پوكت و تور پاتايا به پوكت سفري خاطره انگيز را در اين شهرها تجربه كنند. به همين دليل تصميم داريم تا نحوه ي سفر از بانكوك و پاتايا به پوكت را بگوييم، با ما همراه باشيد.

سفر از بانكوك به پوكت

از شهر بانكوك تا پوكت مسافتي به اندازه 840 كيلومتر پيش رو است و به همين دليل گزينه هاي مختلفي براي سفر ميان دو شهر وجود دارد كه مي توان به هواپيما، اتوبوس و قطار اشاره كرد كه هزينه بليط هواپيما از 40 دلار شروع مي شود و زمان پرواز 1 ساعت 25 دقيقه است. اتوبوس اكسپرس از بانكوك به پوكت شما را در 13 ساعت 10 دقيقه به مقصد مي رساند وهزينه آن حداقل 19 دلار است و همچنين سفر تركيبي (قطار + اتوبوس) 16 ساعت به طول مي انجامد و هزينه بليط 35 دلار است.

گزينه اول: راه هوايي

هواپيماي بانكوك به پوكت سريعترين گزينه براي رسيدن به اين جزيره مي باشد، زيرا مدت زمان سفر آن فقط 1 ساعت 25 دقيقه است. پس در ابتدا براي تور تايلند مي بايست بليط هواپيما بانكوك به تهران تهيه كنيد لازم به ذكر است كه هزينه بليط بانكوك ايرويز و ديگر ايرلاين هاي تايلند از 40 دلار شروع مي شود. هواپيماها از فرودگاه سوارنابومي حركت مي كنند و هيچ پرواز يك شبه وجود ندارد. رسيدن از فرودگاه پوكت به سواحل محبوب 30-60 دقيقه طول مي كشد و براي اين كار مي توانيد تاكسي بگيريد.

گزينه دوم: راه زميني

الف) اتوبوس اكسپرس
در ابتدا مي بايست از فرودگاه سوارنابومي به ترمينال اتوبوس جنوبي بانكوك برويد. توجه داشته باشيد سفر با اتوبوس اكسپرس حداقل 13 ساعت به طول مي انجامد و قيمت بليط ها نيز باتوجه به كلاس آن ها (اول ، دوم يا VIP) از 19 دلار تا 28 دلار متغير است. اين شكل حمل و نقل از اوايل صبح تا عصر در دسترس است و هيچ مسافرت شبانه اي در آن وجود ندارد. اتوبوس هاي اكسپرس تمام شرايط لازم براي سفر را دارند كه مي توان به تنقلات رايگان و اينترنت اشاره كرد همچنين بليط را مي توانيد در دفاتر بليط بليط جنوبي ترمينال بانكوك خريداري كنيد.

ب) قطار
توجه داشته باشيد كه هيچ ارتباط ريلي مستقيم بين بانكوك و پوكت وجود ندارد، بنابراين مي توانيد ابتدا با قطار به سورات ثاني برويد و سپس با اتوبوس از آنجا به پوكت سفر كنيد و با اين تفاسير بهتر است بليط تركيبي خريداري كنيد كه هم شامل قطار و هم اتوبوس باشد. زمان سفر قطار 11 ساعت 40 دقيقه است (به علاوه سفر به ايستگاه راه آهن و سفر از سورات ثاني به پوكت)، هزينه بليط براي بليط كلاس اول 52 دلار و براي كلاس دوم 35 دلار است. بليط را مي توان از طريق اينترنت يا در دفتر بليط ايستگاه راه آهن هوآ لمپونگ خريداري كرد.

سفر به پوكت از پاتايا

در كنار بانكوك و پوكت، پاتايانيز ديگر مقصد محبوب مردم جهان در سفر به تايلند مي باشد اما اين دو شهر تفاوت هايي هم دارند كه همين موضوع موجب شده است تا بيشتر گردشگران تور تايلند از تهران ، ميل به حضور در دو شهر را داشته باشند به همين دليل باتوجه به پرطرفدار بودن مسير پاتايا به پوكت قصد داريم تا اطلاعات جامع و كاملي را در اين مورد بدهيم.

گزينه اول: راه هوايي

براي هركسي كه قصد دارد تا در سريع ترين حالت ممكن از پاتايا به پوكت برسد هواپيما بهترين گزينه است زيرا علاوه بر وجود پرواز مستقيم ميان دو شهر، وجود مسافت 980 كيلومتر ميان دو شهر و انتقال از طريق زميني كمي زمان بر و خسته كننده تر مي باشد.
پرواز از فرودگاه U-Tapao Pattaya كه حدود 40 كيلومتر با مركز پاتايا فاصله دارد. رسيدن به فرودگاه زمان زيادي را به سفر كلي شما مي بخشد اما باتوجه وجود ميني بوس و تاكسي به مقصد فرودگاه، رفت و آمد به راحتي انجام مي گيرد.
پرواز از پاتايا به پوكت 1 ساعت 25 دقيقه با تايي اير آسيا( Thai AirAsia ) تا 1 ساعت 40 دقيقه با بانكوك اير (Bangkok Air) متغير است. با بانكوك اير 20 كيلوگرم كمك هزينه چمدان در قيمت بليط دريافت مي شود اما با استفاده از Thai AirAsia كمك هزينه چمدان را دريافت نمي كنيد ، بنابراين اگر كيف هاي بزرگي داريد كه نمي توانيد آنها را حمل كنيد ، بايد مبلغي اضافي را پرداخت كنيد تا بتوانيد آنها را در دسترس نگه داريد.
با اين حال يكي از رايج ترين راه ها براي سفرها به پوكت شروع سفر از پاتايا به بانكوك و سپس به پوكت مي باشد. و در همين امر مي توان با استفاده از ميني بوس، اتوبوس و تاكسي به سمت بانكوك رفت و سپس از آن جا عازم پوكت شد.

گزينه دوم: راه زميني

الف) اتوبوس
سفر از پاتايا به پوكت با استفاده از اتوبوس نيز ديگر راه رايج و ارزان قيمت مي باشد و زمان سفر برنامه ريزي شده 16 ساعت و 15 دقيقه است. بنابراين با زمان عزيمت 5 بعد از ظهر از پاتايا ، بايد حدود ساعت 9:15 صبح روز بعد وارد پوكت شويد.
با اين وجود، مي توانيد چند دلار بيشتر هزينه كنيد و VIP 24 صندلي را در اتوبوس بدست آوريد. اگر قدبلند باشيد، صندلي هاي VIP براي يك سفر راحت توصيه مي شوند.

ب) ماشين (تاكسي)
يكي ديگر از گزينه هاي سفر شما به پوكت از پاتايا با تاكسي هاي خصوصي مي باشد و يكي از اشكالات وارد شده با اينگونه سفر، هزينه بسيار بالاي آن مي باشد. سفر با تاكسي به پوكت نسبت به اتوبوس بسيار سريعتر است ، اما كافي نيست كه آن را به يك مدعي واقعاً قوي تبديل كنيد. توجه داشته باشيد كه زمان سفر حدود 15 ساعت است.

تعداد صفحات : 20

درباره ما
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 202
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 8
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 1
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 63
  • بازدید ماه : 1067
  • بازدید سال : 1469
  • بازدید کلی : 113520
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه