loading...

alefbatour

آژانس مسافرتي الفباي سفر| تور گردشگري، خريد آنلاين بليط

بازدید : 233
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

مكان هاي ديدني شانگهاي

براي شروع سفر در شانگهاي بهتر است از منطقه باند Bund ديدن كنيد. منطقه باند يك تفريحگاه و يك كنارگذر تاريخي است كه در طول ساحل رودخانه هوانگ پو قرار دارد. در مورد اين منطقه ديدني بايد گفت كه تضاد زيبايي در معماري و بناهاي اين محل وجود دارد.

از جمله در قسمت چپ رودخانه، ساختمان هاي قديمي اروپايي به جايي مانده از دوران استعمار چين قابل مشاهده است در حالي كه در سمت راست، آسمان خراشهاي مدرن كه تصاوير آن بر روي كارت پستال و تمبر نيز ديده مي شوند قرار دارند.

مكان هاي ديدني شانگهاي

اگر مي خواهيد بهترين چشم انداز به اين منطقه در تور شانگهاي داشته باشيد بهتر است به پشت بام كافه فلر Flai كه در شرق رودخانه هوانگ پو واقع شده برويد و همراه با ميل كردن صبحانه خود، محو زيباهايي اين منطقه شويد. پس از بازديد و عكاسي از منطقه باند، به سمت متروي شانگهاي رفته و سوار متروي خط 2 شويد و به سمت يكي از مشهورترين خيابانهاي شانگهاي يعني خيابان نانجينگ Nanjing حركت كنيد.

خيابانها و پياده روي اين منطقه در طول دوران استعمار چين، قلب شانگهاي محسوب مي شد اما امروزه مراكز خريد مهم و بزرگ و محلي پرطرفدار در بين توريستهاي تور لحظه آخري شانگهاي است.

خيابان نانجينگ متشكل از دو بخش غربي و شرقي است كه در بخش شرقي رستوران‌هايي به سبك اروپايي و كافه‌ ها و در سمت غربي مركز خريدهاي لوكس، رستوران‌ها و ساختمان‌هاي اداري قرار دارد. در اين خيابان مي توانيد از مراكز خريد چين ديدن كنيد و در يكي از رستورانهاي لوكس و يا اروپايي ناهار در تور پكن شانگهاي ميل كنيد.

مراكز ديدني شانگهاي از ميدان مردم تا ميدان مادر

ميدان مردم از ديگر جاهاي ديدني چين است كه بازديد آن را نبايد از دست بدهيد. ميدان مردم در بين خيابان نانجينگ غربي و نانجينگ شرقي قرار دارد. ميدان مردم مركز فعاليت هاي فرهنگي اين شهر محسوب مي شود.ميدان مردم تعداد زيادي از مراكز ديدني شانگهاي از جمله رستورانهاي محلي، پاركها،موزه هاي گوناگون، خيابان برندهاي معروف هنگ كنگ، ساختمان شهرداري فعلي، تالار شهر و ساختمان شيشه اي هنري و دولتي تئاتر را در خود جاي داده است كه مي توانيد از برخي از آنها در تور چين پاييز بازديد كنيد،

همچنين از مركز نمايشگاهي طراحي شهري شانگهاي Shanghai Urban Planning Exhibition Center كه در ميدان مادر قرار دارد نيز مي توانيد ديدن كنيد. ساختمان اين نمايشگاه در 6 طبقه با موضوع محيط زيست و شهر است و تاريخچه دستاوردها در راستاي برنامه ريزي ها و ساخت و ساز هاي شهري مانند تحقيقات، ارتباطات، بازسازي ها را در معرض نمايش قرار داده است.

اينكه در آينده در توسعه شهري شانگهاي چه اتفاقاتي قرار است رخ دهد كار بسيار دشواري است اما بازديد از اين نمايشگاه شايد سر نخهايي به شما بدهد. سفر به شانگهاي بدون امتحان كردن غذاهاي مختلف چيني و محلي اين شهر كامل و به ياد ماندني نخواهد بود. از غذاهاي خياباني ارزان قيمت گرفته تا رستورانهاي لوكس و گران قيمت در شانگهاي وجود دارد كه مي توانيد آنها را امتحان كنيد.

خوشبختانه در سمت راست ميدان مردم، بهترين غذاهاي محلي به فروش مي رسند كه براي امتحان كردن آنها لازم نيست راهي دور برويد. به رستوران جيا جيا تانگ بائو Jia Jia Tang Bao برويد و غذاي ژيائو لانگ بائو Xiao Long Bao غذاي معروف شانگهاي را امتحان كنيد. در اين خيابان با صفهاي طولاني براي خريد ممكن است مواجه شويد.

علاوه بر اين مي توانيد به انتهاي خيابان يوننان Yunnan برويد و نودل هاي خوشمزه و كبابهاي حلال را در سفر تور چين خود ميل كنيد. جهت اطلاع از قيمت تور چين مي توانيد با همكاران ما در آژانس مسافرتي الفباي سفر تماس حاصل بفرماييد.

مكان هاي ديدني آنتاليا

آنتاليا شهري با تاريخي پر بار، دريايي پر عمق و آبي، جاهاي زيادي براي ديدن و كارهايي زيادي براي انجام دادن دارد. اما در سفر يك روزه در اين شهر پربازديد در فصل تابستان پس از تهيه بليط هواپيما آنتاليا، چه كارهايي انجام دهيم؟ با الفباي سفر همراه باشيد.

مكان هاي ديدني انتاليا

يكي از مهمترين و تاريخي ترين آثار آنتاليا براي بازديد، دروازه هادريان است كه يادگار امپراطوري رم در دوران گذشته است. پس از ديدن آن مي توانيد سري به شهر قديم آنتاليا، كاليچي بزنيد. در اين شهر قدم بزنيد و خيابانهاي سنگي قديمي،خانه هاي چوبي،مسجد با مناره آسيب ديده (كه قبلا يك معبد رومي در قرن دوم ميلادي بوده است) و بناهايي با معماري سبك دوره هاي مختلف تاريخي از جمله روم ، بيزانس ، سلجوقي ، عثماني و … را مشاهده كنيد،

همچنين در مراكز خريد اطراف ميتوانيد گشتي بزنيد و سوغات تهيه كنيد. اگر از طرفداران غذاي لذيذ تركي بورك (از تركيب خمير بسيار نازك كه داخل آن از انواع مواد غذايي پر مي شود) هستيد، حتما آن را در اين شهر تست كنيد. از سال 1930 اين غذا كشف شد كه به شكل ماهرانه اي اين خميرهاي نازك با موادي مانند پنير، جعفري، گوشت چرخكرده پر و تهيه مي شود.

افراد محلي نيز آن را با شكر به طور شيرين ميل مي كنند. بعد از صرف ناهار، با ديدن يكي ديگر از جاذبه هاي گردشگري آنتاليا، موزه آنتاليا، كمي بيشتر به تاريخ غني اين شهر پي ببريد. يكي از بزرگترين موزه هاي تركيه با سيزده سالن كه شامل مجسمه هاي خيره كننده اي از دوران روم باستان، آثاري از دوره بيزانس و كتيبه هاي دوره عثماني و.. است.

بازديد از آنتاليا بدون خوردن غذاهاي دريايي خوشمزه كه به سبك تركي طبخ ميشود كامل نخواهد بود.يكي از بهترين رستوانهاي دريايي، رستوارن باليك اوي Balik Evi، است كه از مواد غذايي تازه بهترين غذاي دريايي را تهيه مي كند. رستوراني كه همراه با صرف يك غذاي دريايي خوش طعم از تماشاي دريايي مديترانه در تور آنتاليا بهار 98 لذت خواهيد برد. بهترين قيمت تور آنتاليا را در وب سايت الفباي سفر مشاهده نماييد.

جاذبه‌هاي توريستي استانبول

جاذبه‌هاي توريستي استانبول

با اينكه استانبول جاذبه هاي توريستي بي شماري دارد ولي در گوشه و كنار آن نيز جاهاي ديدني زيادي وجود دارد . طبيعت گردي، تماشاي اماكن تاريخي، سواحل زيبا و يا جزاير شگفت انگيز. الفباي سفر چند جاي تفريحي اطراف اين شهر را به شما معرفي مي‌كند، همچنين الفباي سفر بهترين و ارزانترين قيمت تور استانبول را به گردشگران و مسافران خود ارائه مي دهد.

جزاير پرنسس استانبول Princes Islands

جزاير پرنسس محبوب ترين و ديدني ترين محل در نزديكي استانبول است كه به راحتي قابل دسترسي است. شما مي توانيد از Kabataş سوار كشتي شويد و به سمت بيوك آدا حركت كنيد.

شما در طول مسير به سرعت متوجه خواهيد شد كه در اين جزاير هيچ خودرويي مجاز به حركت نيست، بنابراين شما ميتوانيد براي گشت زني دوچرخه اجاره كنيد و يا به پياده روي بپردازيد. به غير از خيابان هاي زيبا كه در كنار خانه هاي قديمي عثماني قرار دارد، مي‌توانيد از كليساي Ayayorgi ديدن كنيد و يا از هتل تاريخي Splendid Palace بازديد كنيد و صبحانه يا ناهار را در كافه Sinek در تور استانبول ميل كنيد.

سواحل كيليوس Kilyos استانبول

يكي ديگر از تفريحات جذاب در اطراف استانبول سواحل كيليوس است همراه با تفريحات آبي و يا آفتاب گرفتن كه بسيار لذت بخش است.اگر شما در حال جستجو براي يك باشگاه ساحلي همراه با موزيك و رقص با برخي از بهترين دي جي هاي موسيقي الكترونيك محلي و بين المللي هستيد، جاي شما قطعا در ساحل سوما Suma است.

توصيه مي كنيم براي تفريحات آبي و سپس ميهماني كه در شب در ساحل برگزار مي شود حتما لباس مناسب همراه داشته باشيد. در طول شب در كنار ساحل دي جي هاي معروف مراسمهاي شاد و مهيجي برگزار ميكنند كه در تور استانبول حسابي در اين محل خوش بگذارنيد.

جنگل بلگراد استانبول

اگر يكي از چيزهايي كه در سفر استانبول نبايد از دست بدهيد تماشاي طبيعت زيباي اين شهر است. به همين دليل است كه بسياري از ساكنان در تعطيلات آخر هفته به سراغ جنگل بلگراد مي روند تا از فضاي پر آرامش و پر درخت و زيباي اين جنگل لذت ببرند.تنها با 40 دقيقه رانندگي از شهر، شما با يك جنگل سرسبز كه در آن پياده روي، دويدن بسيار لذت بخش است را پيدا خواهيد كرد.

بعد محاصره بلگراد توسط سلطان سليمان در سال 1521، هزاران صربستاني وارد استانبول شده و در اين جنگل مخفي شدند و از آن به بعد اين جنگل بلگراد نام گرفت كه 5000 هكتار آن جزو مناطق محفاظت شده محسوب مي شود.

در حال حاضر ويرانه هاي تاريخي در اين جنگل قرار دارد مانند بناهاي تاريخي دوره عثماني و كليساهاي قديمي كه در تور لحظه آخري استانبول مي توانيد از آنها ديدن كنيد.( براي رزرو هتلهاي استانبول، با الفباي سفر همراه باشيد)

جزيره بورسا، Bursa

يكي ديگر از جاذبه هاي گردشگري استانبول مي توانيد از آن ديدن كنيد جزيره بورسا است كه براي رفتن به آن به راحتي مي توانيد سوار كشتي شويد.اين شهر به عنوان اولين پايتخت اصلي امپراتوري عثماني بود و داراي بناهاي تاريخي زيبا از دوره عثماني و همچنين مقبره سلطان هاي اوليه اين امپراطوري مي‌باشد.

از مسجد Ulu Camı با معماري بي نظير عثماني و همچنين بازارهاي تاريخي كه درست در پشت مسجد قرار دارد ديدن كنيد. در زمستان كوه Uludağ بهترين جا براي اسكي كردن است ولي در فصول گرم مي توانيد در اين محل پياده روي كنيد، سوار تلكابين شويد و تا به نوك قله كوه ميرسيد و از چشم انداز خيره كنند اطراف لذت ببريد.

بازدید : 226
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

سفر به پكن

مردم كشور چين هميشه به فرهنگ غني خود مي‌باليدند. سنت‌ها و جشن‌هاي باستاني اين كشور از سال‌هاي گذشته تاكنون براي مردم اهميت فراواني داشته است. مردم چين حتي در دنياي مدرن امروز هم سنت‌هاي خود را با شكوهِ فراوان جشن مي‌گيرند.

مردم در چينِ باستان هر روز به‌سختي كار مي‌كردند. آن‌ها هر روز ساعات طولاني مشغول به‌كار بودند و حتي اواخر هفته‌ هم به كار كردن ادامه مي‌دادند. با اين‌حال، در طول سال، فستيوال‌هاي مليِ زيادي برگزار مي‌شد كه براي مردم اهميت فراواني داشتند.

مردم به همراه خانواده‌هاي‌شان اين روزها را جشن مي‌گرفتند. خيلي از اين فستيوال‌ها پس از گذشت سال‌ها هنوز هم براي مردم باارزش هستند و جشن گرفته مي‌شوند.

پكن پايتخت جمهوري خلق چين و يكي از پرجمعيت ‌ترين شهرها جهان به شمار مي آيد، اين شهر هر ساله ميزبان گردشگران فراواني است كه با تور چينبه اين شهر سفر مي كنند. آب و هواي پكن به گونه اي است كه ديماه بامتوسط دماي 4- درجه سانتيگراد سردترين ماه سال و تيرماه با متوسط دماي 26 درجه سانتيگراد گرمترين ماه سال است.

طبيعت زيباي اين شهر در هر فصل به طوري متفاوت ظاهر مي شود كه بسيار خارق العاده است و به همين خاطر به گردشگري تور پكن پيشنهاد مي شود به پكن سفر كنند و بايد به اين نكته توجه داشته باشند كه بهترين زمان سفر به چين اواسط شهريور تا اواسط آذر مي باشد.

فصل بهار پكن از مارس (اسفند تا فروردين) تا مي (ارديبهشت تا خرداد) است. در اين فصل دماي هوا تغييرات زيادي دارد و ميزان گردوغبار بسيار زياد است به طوري كه گاهي طوفان هاي شن رخ مي دهد. در بهار شكوفه هاي درختان، زيبايي چشم نوازي را به طبيعت پكن مي بخشند براي اينكه از تماشاي اين شكوفه ها لذت ببريد در ماه مي (ارديبهشت تا خرداد) به پكن سفر و در نمايش ها و فستيوال هايي كه در اين برگزار مي شود شركت كنيد.

فصل تابستان پكن از ماه ژوئن (خرداد تا تير) تا آگوست (مرداد تا شهريور) را پوشش مي دهد. رگبارهاي وقت و بي وقت در اين شهر گردشگران را وادار مي كند تا در هنگام بيرون رفتن همراه خود چتر ببرند. با فرا رسيدن تابستان گردشگران زيادي به چين مسفر مي كنند به همين دليل است كه قيمت هتل ها بالا مي رود. براي فرار از گرماي سوزان مي توانيد به نواحي خنك كوهستاني برويد.

ژوئن

جشنواره ي قايق اژدها

اين جشنواره، زماني براي ديدن مسابقات قايق اژدها و خوردن زونگ زي (پودينگ هاي برنجي چسبناك مثلثي شكلي هستند كه در برگ بامبو پيچيده شده اند) است. با وجود اين كه اين جشنواره يادبود افسانه ي غمناك كويوان، يك شاعر سياست مدار قرن سوم پيش از ميلاد، كه خودش را به رودخانه ي اسطوره اي مي لو در هونان به منظور اعتراض رسمي ضد حكومت فاسد پرتاب كرد است، ولي يك روز تعطيلي شاد به حساب مي آيد.

اين تعطيلي در روز پنجم از ماه پنجم قمري چيني است.فستيوال دراگون بوت (Dragon Boat) يكي از مهيج‌ترين رويددهاي چين است. اين فستيوال در پنجمين روزِ پنجمين ماه قمري، يعني ماه ژوئن برگزار مي‌شود. دراگون بوت يا «قايق اژدها» يك مسابقه‌ي هيجان‌انگيز است. در روز فستيوال غذاها و نوشيدني‌هاي زيادي تهيه مي‌شود. مردم چين در اين روز برنامه‌هاي متنوعي دارند. زنان متاهل به خانه‌ي پدري مي‌روند تا به والدين‌شان سر بزنند. درب‌ و پنجره‌ي خانه‌ها با گياهان خاص پوشانده مي‌شوند تا ارواح شيطاني از خانه دور شوند. زونگزي (zongzi) كه نوعي دامپلينگِ برنج است در اين روز سرو مي‌شود. علاوه‌بر مسابقه‌ي قايق‌سواري، بازي‌هاي زيادي در فستيوال دراگون بوت انجام مي‌شود تا اين روز را به يكي از مهيج‌ترين روزهاي سال تبديل كند.

سفري به كوآلالامپور

كشور مالزي داراي مذاهب مختلفي است از جمله اسلام، بوديسم، هندوئيسم و مسيحيت كه در مركز توجه قرار دارند واين نشان از آن است كه جشنواره ها و رويدادهاي كوالالامپور اكثرا ريشه مذهبي دارند. تعطيلاتو جشنهاي ملي و مهم مالزي شامل رمضان، سال نو چيني، كريسمسو... استاماجشنوارهتابستانيكوالالامپوركدام است؟

سفر به پكن

جشنواره خريد مالزي Malaysia Mega Sale

جشنواره خريد مالزي 2 بار در سال برگزار مي شود كه اولين جشنواره در نيمه اول سال يعني ماهاي جولاي و آگوست برگزار مي شود كه شامل حراجهاي 70% است كه گردشگران زيادي براي خريد مناسب و خوب در تابستان به اين كشور سفر مي كنند. علاوه بر گردشگران، اين جشنواره براي مردم مالزي نيز يك فرصت عالي است تا علاوه بر بازديد از جاذبه هاي گردشگري كوآلالامپور از برندهاي معتبر با قيمت هاي مناسب اجناس مورد نظرشان را خريداري كنند.

فروشگاهاي محلي نيز براي خريد كردن مسافران تور مالزي بسيار وسوسه انگيز هستند و شامل جوايز و مسابقات هيجان انگيز هستند. اين حراجي هاي فوق العاده در سراسر مالزي برگزار مي شود و فرصت بي نظيري براي خريد كردن است.
علاوه بر اين، به خريدارن از طرف شركت هاي مختلف توليد كننده كارتهاي اعتباري پيشنهاد ويژه مي شود. به عنوان مثال، به دارندگان MasterCard كه بيش از RM300 مالزي را در طول دوره جشنواره خريد كنند، جايزه هاي لوكس مانند گذراندن تعطيلات عالي در مالزي به صورت رايگان ارائه مي دهد.رويداد ويژه اي به نام bejeweled نيز براي مشتريان سازماندهي شده كه هداياي بسيار خوبي به خريدارن در فروشگاه هاي جواهرفروشي در كوالالامپور ارائه مي دهد.

سفر به پكن

سفر استانبول و شركت در جشنواره ها و فستيوال ها

در طول سفر با تور تركيه مي توانيد شاهد زيباترين فستيوال هاي تركيه باشيد و سفر متفاوت تر از هميشه داشته باشيد. در تركيه بيش از هزار فستيوال از جمله فستيوال هاي مذهبي، فستيوال هاي فصلي، فستيوال هاي ملي، فستيوال خريد و مراسمات ويژه موجود دارد كه هر كدام از به نوعي متفاوت است و هركدام به نوع ويژه و مخصوصي برگزار مي گردند. با سفر به تركيه حتي دقيقه اي هم بيكار نخواهيد بود - مي توانيد ساعاتي را صرف تماشاي زيباترين ديدني هاي كنيد و يا خريدي ارزان را در مراكز خريد بزرگ اين سرزمين تجربه كنيد.

جشنواره خريد استانبول - Istanbul Shopping Fest

هفتين جشنواره خريد اروپا در شهر زيباي استانبول بر قرار مي شود كه به بازدديكنندگان تجربه اي جديد و فوق العاده دوست داشتني از خريد در دل استانبول را هديه مي دهد.بهترين زمان سفر به استانبول براي خريد در زمان فستيوال خريد استانبول ميباشدكه همه‌ساله در ابتداي فصل تابستان است . زمان فستيوال خريد استانبول، بهترين فصل حراج در استانبول است و در اين زمان مي توانيد با كمترين قيمت از معتبر ترين برندهاي ترك خريد كنيد، در طي اين جشنواره تمامي اجناس معاف از ماليات هستند، به همين دليل است كه خريد در اين زمان با صرفه تر و بسيار ارزان تر است.

سفر به پكن

فستيوال موسيقي بين‌المللي استانبول - Istanbul International Music Festival

شركت در كنسرت هاي استانبول بي اغراق يكي از متفاوت ترين تجربه هاي شما در طول سفر با تور استانبول خواهد بود، در فستيوال موسيقي بين امللي استانبول شاهد فضايي از موسيقي‌هاي مختلف سراسر جهان خواهيد بود. اين فستيوال كه هر ساله در ماه‌هاي ژوئن و جولاي (اواسط خردادماه تا اواسط مردادماه) برگزار مي‌گردد يكي از بزرگترين جشنواره موسيقي تركيه محسوب مي‌شود. از موسيقي زنده خواننده هاي سراسر دنيا لذت ببريد و خواننده‌هاوموسيقي‌دان‌هاي مشهور سراسر جهان را ازنزديك ببينيد. انواع موسيقي و رقص،از رقص اصيل ومحلي تركي گرفته تا رقص اپرا شما را حيرت زده خواهدكرد.

بازدید : 241
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

در هر سفري پس از تفريح و بازديد از جاذبه هاي تاريخي و طبيعي اين بار نوبت به خريد سوغات مي رسد. تحفه اي كه مي توانيد يادگاري از كشور مقصد باشد و البته خريد آن براي دوستان و آشنايان در ميان ايرانيان رونق زيادي دارد. براي همه پيش مي آيد كه هنگام گشت و گذار در مراكز خريد به فكر تهيه سوغات نيز باشيد. اگر سفر شما در كشور تركيه با تور تركيه بوده در آنجا چه سوغاتي را مي توانيد تهيه كنيد؟ الفباي سفر را همراهي كنيد.

نقره دست ساز

نقره دست ساز و هنري كه در ساخت آن به كار رفته شده يكي از بهترين انتخابها براي سوغات است. زداگاه اصلي اين هنر زيبا در يكي از شهرهاي جنوب شرقي تركيه ماردين است. صنايع دست ساز نقره تركيه از زيبايي و جلوه بسيار زيبايي برخوردار است و يك سوغاتي لوكس و جذاب به شمار مي رود. اگر به يكي از شهرهاي بزرگ اين كشور مانند استانبول با تور استانبول سفر كرده ايد ،مي توانيد انواع وسايلي دست ساز نقره را تهيه كنيد.

فرش

يك سوغاتي لوكس و گرانبها ديگر در تركيه فرش است .انواع فرش هاي دست بافت و ماشيني در سايز و اندازه هاي مختلف را مي توانيد در تركيه تهيه كنيد. انواع گليم هاي چند سانتي متر و كوچك تا فرش هاي بزرگ با متراژ زياد وجود دارد. فرش هاي تركيه از كيفيت خوبي برخوردار هستند و همچنين نوع بافت و طرح و رنگ آنها متنوع و جذاب است كه با توجه به سليقه خود مي توانيد انتخاب كنيد. اگر تور ارزان آنتاليا را به عنوان مقصد سفر انتخاب كرده ايد مي توانيد يك گليم كوچك به عنوان سوغات خريداري كنيد.

لوسترهاي تركي

لوسترهاي تركي ظاهري جذاب دارند و در رنگهاي و اندازه هاي مختلفي وجود دارند و به عنوان يك سوغات منحصر به فرد تركيه گزينه مناسبي هستند. اين لوستر هاي زيبا كه به شكل و سبك ترك است در شب جلوه زيبايي دارند و جنس آنها از كاشي، سراميك و شيشه است كه در سفر با تور مارماريس مي توانيد اقدام به تهيه آن از اكثر فروشگاهاي اين كشور كنيد.

انواع ظروف

ظروف تركيه كه در مدل هايو جنسهاي مختلف وجود دارد را مي توانيد مطابق سليقه خود به عنوان سوغات تهيه كنيد. انواع ظروف سفالي،سراميكي، مسي، شيشه اي در رنگ و طرحهاي گوناگون در اين كشور وجود دارد از جمله سراميك آبي كه به عنوان سمبل سوغات اين كشور محسوب مي شود و يا ظروف مسي كه از جنس مس بوده و به ويژه ظروفي كه براي دم كردن چاي تركيه مورد استفاده قرار مي گيرد طرفدارن زيادي دارد، همچنين ظروف چيني با تنوع زياد هنگام سفر شما يك گزينه مناسب به عنوان سوغات است. جهت اطلاع از قيمت تور كوش آداسي مي توانيد به وب سايت آژانس مسافرتي الفباي سر مراجعه نماييد.

سنگ هاي نيمه قيمتي

سنگهاي نيمه قيمتي در تركيه كه در ساخت برخي زيور آلات در تركيه به كار مي رود يك سوغات خاص است كه مي تواند جذاب و خاص باشد. اين سنگ ها از جمله كهرباي سفيد و سياه از محبوبيت زيادي در اين كشور برخوردار است و نكته جالب اين است كه با مالش دادن سنگ ها به هم جرقه توليد مي شود! در ساخت تسبيح نيز از اين نوع سنگها استفاده مي شود. شهر التو منبع اصلي اين سنگ ها است اما در شهرهاي اصلي نيز مي توانيد راحت آنها را تهيه كنيد.

بازدید : 255
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

هتل كرملين پالاس تركيه در شهر آنتاليا و در منطقه كندو كايا قرار گرفتهاست، اين هتل 5 ستاره به شكل كاخ كرملين در شهر مسكو ساخته شده است. هتل كرملين پالاس تركيه هتلي لوكس با امكانات رفاهي فوق العاده در سواحل درياي مديترانه قرار گرفته است و گفتني است هتل كرملين پلس با داشتن چشم انداز خيره كننده ، براي گردشگراني كه به دنبال يك اقامتگاه شيك و لاكچري هستند يك انتخاب عالي و رويايي است. هتل كرملين پالاس تركيه با 874 اتاق در 6 طبقه در مساحت ۷۵۰۰۰ متري با امكانات و طراحي داخلي باور نكردني پذيراي گردشگران تور آنتاليا نوروز 98 است.



هتلكرملين پالاس تركيه با داشتن امكانات رفاهي نظير جكوزي، استخر سرپوشيده و روباز، مركز ماساژ، آبگرم و اسپا و ورزش هايي نظير موج سواري، تنيس، بيليارد و همچنين موسيقي زنده خود به تنهايي از نقاط ديدني آنتاليا به حسابمي آيد! هتل كرملين پالاس تركيه داراي 8 رستوران است كه انواع غذاهاي تركيو بين المللي را سرو مي كند كه شما مي توانيد با تور آنتاليا نوروز 98 از غذاهاي رستوران هتل كرملين پالاس تركيه لذت ببريد همچنين هتل كرملين پالاس تركيه داراي پارك آبي، باشگاه و اتاق مخصوص بازي براي كودكان دارد و شما مي توانيد به همراه كودكان خود اقامتي شاد و مفرح با خانواده خود در هتل كرملين پالاس تركيه داشته باشيد.



هتل كرملين پالاس تركيه فاصله اندكي از برخي از مكانهاي گردشگري آنتاليادارد. از جمله: فاصله تا دروازه هارديان: ۱۸.۵ كيلومتر، تا پارك لارا بيچ ۹.۱ كيلومتر، تا آبشار دودن ۱۱.۵ كيلومتر تا مركز لارا ۶ كيلومتر و تا پارك آبي و پارك ملي كوروشو ۱۸ كيلومتر مي باشد.

براي اطلاعات بيشتر درمور قميت تور آنتاليا نوروز 98 و بليط هواپيما آنتاليا با آژانس مسافرتي الفباي سفر در تماس باشيد.
تلفن: 0214935 - 02144017200

بازدید : 241
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

در بين ايرانيها در سالهاي اخير، سفر به شهر آنتاليا محبوبيت زيادي پيدا كرده، اما آنتاليا به غير از آب و هواي مطلوب چه جذابيتهاي در خود نهفته دارد؟ با آژانس مسافرتي الفباي سفر برخي از اين موارد را بررسي مي كنيم.

پاركهاي آبي آنتاليا با تمامي امكانات

پاركهاي آبي آنتاليا با تمامي امكانات و وسايل مجهز براي هر گردشگري يك روز پر از شادي و هيجان را مي سازد. يكي از پاركهاي آبي به نام ديدمان، كه در دهه 19 ميلادي در شرق اين شهر ساخته شد به يك محل پر طرفدار در بين گردشگران تبديل شد.

انواع وسايل سرگرم كننده در پارك آبي مانند سرسرها در اين پارك وجود دارد، همچنين وجود جكوزي و تماشاي مناظر سرسبز اطراف از ديگر مزاياي پارك آبي ديدمان است. آتلانتيس نيز نام يك پارك آبي محبوب ديگر در آنتاليا است كه در حومه شهر قرار دارد كه در آنجا گردشگران در سفر با تورارزان قيمت آنتاليا علاوه بر شنا و آفتاب گرفتن، به خوردن غذاهاي خوش طعم تركي مي پردارند از و گذراندن يك روز خود در اين محل لذت مي برند.


پارك هاي آبي آنتاليا

مراكز خريد آنتاليا با مغازهاي متنوع

مراكز خريد آنتاليا يك محل رويايي براي كساني است كه علاقه زيادي براي گذراندن وقت در مراكز تجاري و پاساژها دارند. تنوع مغازها در مراكز تجاري آنتاليا به حدي است كه هر كس به دنبال هر نوع جنس و كالايي براي خريد باشد آن را پيدا خواهد كرد.

مراكز خريد كه جزو مكان هاي گردشگري آنتاليا هستند، همچنين بهترين جا براي خريد هر نوع سوغات است و به علت متنوع بودن و تعداد فروان مغازه ها، خريد سوغات را براي هر كس آسان مي كند. از قهوه هاي معروف ترك گرفته تا انواع پوشاك، كيف و كفش، طلا، لوازم آرايش، عطر و.. در اين مراكز تجاري به آساني خواهيد يافت.

علاوه بر گشت وگذار در مراكز تجاري آنتاليا، رستوانها و كافي شاپ هاي اطراف مراكز خريد به ويژه خيابان آتاتورك اين فرصت را در اختيار شما قرار مي دهد تا يك بعد از خريد خود و رفع خستگي يك غذاهاي محلي مانند كباك تركي را ميل كرده و لذت ببريد.


مراكز خريد آنتاليا

سافاري در آنتاليا و يك روز مهيج

سافاري در آنتاليا بهترين گزينه براي افرادي است كه به دنبال تفريحات هيجان انگيز هستند. براي سافاري در دل دامان طبيعت اين شهر ديدني، با استفاده از موتور و جيپها توسط تورهاي مختلف، يك روز فراموش نشدني براي خود بسازيد.

عبور از ميان جادههاي كوهستاني، جنگل و طبيعت و يا روستاها و تپه هاي سر سبز و يا عبور از ميان رودخانه هاي كوچك يك تجربه لذت بخش است و اين كه براي سافاري تنها استفاده از كلاه ايمني كفايت كرده و به آموزش خاصي نياز نداريد. لارا، كمر و كپرو كانيون از جاهاي مشهور آنتاليا براي سافاري هستند. اكنون كه با چند جاذبه توريستي آنتاليا آشنا شديد، با رزرو بليط هواپيما آنتاليا براي خود و خانوادتان يك سفر به ياد ماندني را تجربه كنيد.

سافاري در آنتاليا

اما چگونه سفر به آنتاليا را آغاز كنيد ؟ براي اين كار با كارشناسان آژانس مسافرتي الفباي سفر در ارتباط باشيد. الفباي سفر همه امكانات و موارد لازم براي سفر با تور آنتاليا پاييز 97 را براي شما فراهم مي كند.

بازدید : 216
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

قدم زدن بر پل گالاتا

در يك مسير 10 دقيقه اي از برج گالاتا، پل گالاتا اتصال دهنده ي نقطه اروپايي وآسيايي كشور تركيه در زير پاي شما است.اين پل شگفت انگيز مانند رنگين كماني است كه مي توانيد با راه رفتن بر روي آن همزمان دو قاره آسيا و اروپا را مشاهده كنيد. در دو طرف پل گالاتا نيز دو اسكله‌ي امينونو (eminönü iskelesi) و كاراكوي (karaköy iskelesi) قرار گرفته اند. در طول روز ماهيگيران بر روي پل به صيد ماهي مي پردازند اما اين پل در شب به دنياي اسرار آميزي تبديل مي شود. تماشاي مناظر اطراف اسكله و آب زلال و هياهوي مردم بر روي پل گالاتا بسيار لذت بخش است همچنين انواع غذاهاي ارازن استانبول را در اين محل مي توانيد امتحان كنيد.اگر در تور استانبول به پل گالاتا مراجعه كنيد در هنگام قدم زدن بر روي اين پل تاريخي و شگفت انگيز نوشيدن يك فنجان چاي يا قهوه ترك، حس لذت بخشي را براي شما به وجود مي آورد.

ديدن رقص نور فواره هاي پارك سلطان احمد

زماني كه خورشيد غروب مي كند، پارك سلطان احمد Sultanahmet كه بين مسجد اياصوفيه و مسجد آبي( مسجد سلطان احمد) قرار دارد بهترين محل براي تماشاي رقص فواره هاي رنگي است. وقتي كه در فصل تابستان به استانبول سفر مي كنيد بهترين زمان است تا از ديدن اين نمايش نورهاي رنگي به همراه خوردن يك بستني خوشمزه لذت ببريد. تلفيق فضاي سنتي و مدرن در كنار جنب و جوش مردم در شب در اين پارك زيبا به همراه فضاي دل انگيز و هواي مطلوب كه از جاذبه هاي گردشگري استانبول محسوب مي شود، همه چيز را براي تفريح شب هنگام استانبول كامل مي كند پس هرچه زودتر بليط استانبول را تهيه كنيد و خاطراتي به ياد ماندني براي خود بسازيد.


شبي هيجان انگيز در در كلاب Sortie

يكي ديگر از تفريحات هيجان انگيز و شاد در شب هاي تور استانبول تابستان 97 ، رفتن به كلاب سُرتي (Sortie) است.در زبان فرانسوي Sortie به معناي خروج است.اين محل پر است از غذاهاي خوشمزه و لذيذ با كيفيت عالي به همراه موسيقي زنده ي دي.جي تَريك سِرو (Dj Tarik Sarul) و نمايش هاي سرگرم كننده و جذاب. علاوه بر آن 7 رستوارن مختلف در اين محل وجود دارد كه غذاهاي بين المللي سرو مي كنند و مي توانيد به دلخواه رستوران مورد علاقه خود را انتخاب كنيد. گذراندان يك شب در Sortie كلاب يك تجربه منحصر به فرد براي مردم محلي و گردشگران مي باشد.


بازدید : 234
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

كوش آداسي يك شهر ساحلي زيبا، در غرب تركيه است. همجواري كوش آداسي با درياي مديترانه و وجود مناظر طبيعي زيبا، كوش آداسي را به شهري دلربا براي علاقمندان به طبيعت تبديل كرده است. هر ساله ميليون ها توريست از كشورهاي مختلف براي ديدن اين شهر به آن سفر مي كنند. معناي لغوي كوش آداسي، جزيره پرنده است و جمعيت آن هم كمتر از صدهزار نفر است.

انواع مختلف تفريحات و جاذبه هاي گردشگري كوش آداسي پذيراي گردشگران مي باشند. مي توانيد از پارك هاي آبي آن لذت ببريد. پارك آبي آدالند و آكوا فانتزي با فاصله بسيار كمي از كوش آداسي قرار دارند و اگر اهل بازي هاي آبي هستيد حتما بايد در تور كوش آداسي نوروز 97 ما به آنها سر بزنيد. اگر علاقه مند به ديدن مكان هاي تاريخي هم هستيد، در كوش آداسي مي توانيد به شهر تاريخي افسوس سر بزنيد و يا به كاروانسراي محمد پاشا سر بزنيد.

قابل توجه مسافرين تور كوش آداسي ، تابستان هاي گرم و آفتابي و زمستان هاي باراني و معتدل از مشخصه هاي آب وهواي اين شهر بندري تركيه مي باشد.

بازدید : 272
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

كوش آداسي شهر بندري در كشور تركيه، با تفريحات ساحلي و آبي براي هر گردشگري جذابيت خاص خود را دارد. خريد در كوش آداسي بسيار ارزان و به صرفه است و در سفر با تور كوش آداسي، علاوه بر سرگرميهاي مختلف و خريد كردن، از جاذبه هاي تاريخي هم مي توانيد ديدن كنيد. همراه با آژانس مسافرتي الفباي سفر با برخي از اين تفريحات جذاب و جاهاي ديدني كوش آدسي مطلع شويد.

گردشگري در قلب طبيعت كوش آداسي

جاذبه هاي طبيعي كوش آداسي تنوع زيادي دارد. براي گردش و لذت بردن و استشمام هواي دلپذير اين شهر تركيه، گزينه هاي مختلفي براي شما وجود دارد. براي ماجراجويان جيپ سافاري را پيشنهاد مي كنيم.تصور كنيد در طبيعت اين شهر در حالي كه با اين جيپ از پستي ها و بلنديها عبور مي كنيد،

از تماشاي مناظر سر سبر لذت مي بريد. تماشاي روستاهاي و جادهاي اطراف و آشنايي با نحو زندگي سنتي مردم اين منطقه،ديدن درختان سر به فلك كشيده و رود ههاي روان بسيار جذاب است، همچنين مي توانيد در اين فضاي دل انگيز به صرف غذا بپردازيد و دوربينتان را آماده كرده و تصاويري از طبيعت زيبا ثبت كنيد.

اسب سواري در كوش آداسي يك گزينه عالي براي علاقه مندان به اين ورزش است. عبور با اسب در جادههاي كوهستاني پر پيچ و خم به همراه راهنما، اسب دواني در حاشيه ساحل يا چهار نعل تاختن در اطراف درياي بي كران بسيار مهيج است، حتي مي توانيد پس از اسب سواري در دريا شنا كنيد و يك نوشيدني خنك نوشيده و آفتاب بگيريد.

جاذبه هاي تاريخي كوش آداشي باشكوه و خيره كننده

جاذبه هاي تاريخي كوش آداسي از معماري بسيار خلاق و استادانه بر خوردار است. يكي از اين جاذبه هاي توريستي كوش آداسي، خانه ويرجين مار با فضاي افسانه اي است.جايي كه مريم مقدس آخرين روزهاي زندگيش را در آنجا سپري كرده بود. محلي دنج و آرام، ساخته شده از سنگ كه نشانگر معماري رومي مي باشد.

خانه اي كه شبيه به كليسا بوده و داراي منبع آبي است كه داراي خاصيت درماني بوده كه از اسرار آميز بوده اين مكان به شمار مي رود.

از ديگر آثار تاريخي كوش آداسي؛ مسجد عيسي بيگ از شاهكارهاي معماري دوران سلجوقيان است كه داراي معماري متفاوت و منحصر به فردي است. اين بنا به شكل نامتقارن ساخته شده و اين سبك معماري برخلاف سبك معماري سنتي مي باشد. اين مسجد حيرت انگيز داراي يك كتيبه سنگ نوشته پر قدمت، گنبدهاي با كاشي كاري فيروزه اي رنگ، لوسترهاي بزرگ و پر زرق و برق است كه هر كدام در نوبه خود به زيبايي اين مكان مقدس افزوده است.

براي سفر به كوش آداسي فرصت را از دست ندهيد. براي اطلاع از قيمت تور كوش آداسي، تور ارزان قيمت كوش آداسي و يا نحوي خريد بليط ارزان كوش آداسي با كارشناسان با تجربه آژانس مسافرتي الفباي سفر در ارتباط باشيد و سفري بي دغدغه را آغاز كنيد.

بازدید : 251
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

استانبول تنها شهري در جهان است كه دو قاره را به يكديگر متصل كرده است و از طرفي اينطور به نظر ميرسد كه شهر استانبول به وسيله طبيعت به گونه اي طراحي شده است كه پايتخت دنيا باشد. شهر استانبول توسط آب هاي نيلگون بوسفروس به دو بخش شمالي و جنوبي تقسيم شده است. تنگه بوسفروس كانالي است كه درياي مرمره (Sea of Marmara) را به درياي سياه (Black Sea) متصل مي كند و نقش يك مرز تاريخي بين اروپا و آسيا را ايفا مي كند و با تهيه

با خريد بليط هواپيما به استانبول مي توانيد سفر خود را به اين شهر تاريخي آغاز كنيد. كشور تركيه جمعيتي بالغ بر 80 ميليون نفر را دارا است كه 15 ميليون نفر اين جمعيت در شهر استانبول زندگي مي كنند. استانبول داراي چندين و چند فروشگاه، مسجد، موزه، رستوران، بازار و كافه مي باشد.

1 - مسجد آبي

اين مسجد به دليل رنگ آبي خود توسط بازديد كنندگان به اسم مسجد آبي شناخته مي شود اما در واقع اسم اصلي اين مسجد "مسجد سلطان احمد" است كه در سال 1616 به دستور سلطان احمد ساخته شده است. امروزه هنوز از اين مسجد استفاده مي شود به اين صورت كه روزانه 5 بار داخل اين مسجد نماز خوانده مي شود و در مدت زماني كه نماز خوانده مي شود درهاي اين مسجد بسته است اما در زمان هاي ديگر درهاي اين مسجد به روي عموم باز است. ورود به اين مسجد كاملا رايگان است پس كفش هاي خود را در بياوريد و به داخل اين مسجد برويد.

مسجد آبي در شهر استانبول

2 - ايا صوفيه

در سال 325 امپراطور كنستانتين يك كليسا بازيليكا (كليسا مهم و بزرگ) در اين منطقه ساخت اما دو مرتبه اين كليسا سوزانده شد تا اينكه در سال 537 امپراطور ژوستين يكم دستور بازسازي ايا صوفيه را براي بار سوم داد كه نتيجه اش تا كنون باقي مانده است. در سال 1453 زماني كه قسطنطنيه با رهبري محمت فاتح به دست ترك ها افتاد ايا صوفيه به مسجد امپراطوري تغيير پيدا كرد و در سال 1936 آتاترك ايا صوفيه را به موزه تبديل كرد. امروزه اياصوفيه به برجسته تري جاذبه هاي توريستي استانبول تبديل شده است.

3 - كاخ توپكاپي

براي چهارصد سال كاخ باشكوه توپكاپي محل اقامت سلطان هاي عثماني و 1000 كنيز حرمسرا بوده است. سلطان محمت فاتح ساخت اين كاخ را در سال 1462 شروع كرد. بعد از سلطان محمت؛ هر سلطاني كه به قدرت ميرسيد قسمت جديدي به كاخ اضافه مي كردند و در طي سال ها مساجد، كتابخانه ها، آشپزخانه ها، اسطبل ها، مدارس و سربازخانه هاي بسياري به كاخ اضافه گرديد تا اينكه اين كاخ تبديل به مينياتوري از شهر استانبول شد.

كاخ توپكاپي در شهر استانبول

4 - بازار بزرگ و بازار ادويه جات

بازار بزرگ استانبول بيش از چهار هزار غرفه در 66 خيابان مارپيچ به اضافه رستوران ها، مساجد و يك حمام تركي به عنوان بزرگترين بازار سرپوشيده جهان شناخته مي شود. گذراندن يك بعد از ظهر در بازار بزرگ استانبول شور و حال خاص خود را دارد، تماشاي فرش هاي زيبا، محصولات سراميكي، جواهرات، روسري ها و ميل كردن راحت الحلقوم تركي به همراه چاي سيب تجربه اي تكرار نشدني را براي شما پديد مي آورد.بازار ادويه جات استانبول در سال 1664 به عنوان قسمتي از مجتمع جديد مسجد امينونو ساخته شد. اگر به دمنوش، ادويه، آجيل، ميوه خشك شده، چاي، روغن و عسل احتياج پيدا كرديد حتما به اين بازار مراجعه كنيد.

بازار بزرگ شهر استانبول

5 - كاخ دولما باغچه

كاخ دولما باغچه (Dolmabache) به قدري زيبا و عظيم است كه در زمان بازديد از آن گويي به كشور ديگري سفر كرده ايد! اين كاخ داراي سبك معماري باروك و نئوكلاسيك است و به قدري زيبا ساخته شده است كه قابل قياس با كاخ ورساي اروپا مي باشد. اين كاخ به دستور سلطان عبدالمجيد يكم در سال 1843-56 بعد از اينكه از كاخ توپكاپي نقل مكان كردند ساخته شد و هزينه ساخت اين كاخ برابر است با يك بيليون پوند در زمان حال! در سال 1924 آتاترك، بنيانگذار و اولين رئيس جمهور جمهوري تركيه كاخ دولما باغچه را تبديل به محل اقامت دولتمردان كرد. در اتاق همايش ها اين كاخ لوستر باشكو كريستالي با وزن 4.5 تن مي باشد قرار دارد كه اين لوستر هديه اي بوده است از طرف ملكه ويكتوريا. تمام ساعت هاي كاخ دولما باغچه بر روي ساعت 9:05 صبح، براي يادبود مرگ مصطفي كمال آتاتورك تنظيم شده اند.

6 – موزه معصوميت

در سال 2008 اورهان پاموك نويسنده ترك زبان كه برنده نوبل ادبيات شده است يك رمان فوق العاده منتشر كرد به نام "موزه معصوميت" و اين رمان داستاني درمورد عشقي است كه بين كمال (Kemal) ثروتمند و قوم و خويش دور خود فصو (Füsun) اتفاق مي افتد. پاموك در چندين سال اشيايي را جمع آوري كرده بود و در سال 2012 يك موزه نسبتا بزرگ كه داراي چهار طبقه است كه تمركز اين موزه بر روي خاطرات، دلتنگي و عشق گمشده مي باشد.

موزه معصوميت در شهر استانبول

7 – قايق سواري در بوسفروس

تنگه بوسفروس يكي از شلوغ ترين راه هاي آبي در جهان است و بهترين محلبراي تماشاي مناره ها، برج ها و آسمان خراش ها بر روي آب است. سوار يك كشتي محلي در امينونو (Eminönü) شويد و يك كشتي سواري بيست دقيقه اي هيجان انگيز را تجربه كنيد.
قايق سواري در بوسفروس

8- برج دوشيزه و جزيره شاهزاده

كيز كولسي (Kiz Kulesi) و يا برج دوشيزه (Maiden’s Tower) 200 متر با اوسكودار (Üsküdar) در قسمت آسيايي بوسفروس قرار دارد كه اين مسير با كشتي در زمان كوتاهي ميسر است. اين برج در جزيره كوچكي قرار گرفته است كه اولين بار در سال 410 قبل از ميلاد مسيح زماني كه فرمانده آكيبيادس يوناني (Alcibiades) برجي براي كنترل عبور و مرور كشتي ها ساخته بود. بر اساس افسانه ها؛ يك امپراطوري دختري داشته است كه بي نهايت عاشق او بوده است اما پيشگويي در باره دختر او اينگونه پيشگويي مي كند كه وي در تولد هجده سالگيش توسط ماري خواهد مرد. امپراطور دخترش را در جايي دور از هرگونه ماري در يك برج داخل يك جزيره مي برد. در روز تولد هجده سالگي دختر، امپراطور براي جشن گرفتن دور شدن طلسم يك سبد ميوه براي خترش تهيه كرد اما مار داخل سبد بود و دخترك را نيش زد و او در دستان پدرش مرد. جزيره دلربا شاهزاده زنجيره اي از 9 جزيره كوچكتر در درياي مرمره است.هيچ وسيله داراي موتور مانند خودرو و موتور سيكلت اجازه ورود به اين جزيره را ندارند و اين آرامش به همراه جنگل هاي كاج، ساحل هاي خلوت و خانه هاي تابستانه چوبي عثماني ها نويد يك سفر سراسر آرام را مي دهند.

برج دوشيزه و جزيره شاهزاده در استانبول

براي درياف اطلاعات بيشتر در مورد قيمت تور استانبول به وبسايت www.alefbatour.com مراجعه فرماييد.

تعداد صفحات : 20

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 202
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 51
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 80
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 222
  • بازدید ماه : 402
  • بازدید سال : 1897
  • بازدید کلی : 113948
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه